Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Pjål, gnäll och ämmel

Av Göran - 2 december 2010 12:06

Ont i ryggen, kära ordbrukare, det är inget att ha! Ändå har jag det. T.o.m så illa att  jag fick kasta in handduken och ringa min chef i tisdags och sjukanmäla mig inför sista natten. Detta kommer såklart att svida på decemberlönen...

Genom åren har jag då och då drabbats av mer eller mindre ryggbesvär men de brukar gå över på ett par dagar eller så. Men den här gången är det visst envisare än vanligt och jag börjar undra om det inte är min säng som är förbrukad.

Jag mår ganska hyfsat efter att jag tagit mig upp ur den och rört på mig en stund men just själva uppstigningen och de första stapplande stegen är det stora problemet. Alltså skyller jag på sängen! Får väl börja försöka spara ihop till en ny men innan dess måste något göras. I våras då jag var gipsad efter benbrottet "bodde" jag i soffan i vardagsrummet eftersom det var så besvärligt att ta sig upp och ner i trappan så jag får väl sova där ikväll och se om det hjälper nåt.

November är över, tack och lov! Inte för att december är så mycket bättre men det betyder att EN av mina fyra "hatmånader" har gått och att det alltså "bara" är tre kvar. Kallt och eländigt ute, -15 imorse men soligt och fint nu så det kanske har stigit ett par grader sen dess.

Katterna vill inte vara ute nästan alls. Gammelkatten går ut en sväng per dag men det dröjer bara några minuter innan jag hör hur hon hoppar på handtaget till ytterdörren och vill in igen. Sonens katt gick ut igår men bara tre steg på altanen, sen vände han och tittade anklagande på mig som om han tyckte att jag borde ha hindrat honom.

Expertisen lär ju ha hotat med den strängaste vintern på hundra år eller nåt sånt. Och då undrar jag genast...; Hur f-n kan de veta det?

Jag vet och förstår att man kan göra prognoser för typ en vecka genom att studera hur vädersystemen rör sig men det är ju fortfarande bara kvalificerade gissningar. Men hur i fridens tider kan nån gissa väder flera månader framåt?

Spår de i tesump, grantoppar eller fiskfjäll?

Nej, det där ger jag inte mycket för! Det är lite som de där förutsägelserna hur sommaren ska bli, de är oftast överoptimistiska för det specifika område där spåmannen/kvinnan själv bor och för resten av landet helt gripna ur luften.

Imorse fick jag en idé. Jag satt och bläddrade i morgontidningen och tänkte att egentligen är det ju knappast värt att betala 210 kr per månad för att få bladet i brevlådan varje morgon. Och nästa tanke lät inte vänta på sig....

OM... Om jag säger upp prenumerationen skulle det ju nästan räcka för att hålla mig med canal plus sen när jag har flyttat. Och få se eliteseriehockey var och varannan kväll under vintern! Det tål att tänka på ett slag!

För ni vet väl att det var för att hjälpa oss stå ut med vintern som vår herre gav oss hockeyn, kära ordbruklare?

Klä på er ordentligt så ni inte blir nerkylda i Sätila, Munkfors, Örbyhus och Mattmar! (Och alla andra j-a städer och bondhålor också!)

 
 
Ingen bild

En som är bra i ryggen

21 december 2010 18:50

Gå till en osteopat. Dom har magic hands!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards