Alla inlägg den 11 december 2010

Av Göran - 11 december 2010 03:36

"Fyrtio är din ungdoms ålderdom

Femtio är din ålederdoms ungdom

Oro på morgonen, oro på kvällen

Den här rastlösheten har bara blivit värre

På senare år...."


Så skirver husguden Ulf Lundell i vackra balladen "På senare år" och jag konstaterar torrt att jag är i min ålderdoms ungdom. Jag fyllde 53 igår. Siffran kan kännas skrämmande men.... Det är fortfarande ingen större skillnad mot att fylla 28, 27 eller 44. Ålder är ju bara en siffra... (Säger säkert BARA de som har åldersnoja....)

Nåväl, jag fyllde 53 igår utan att det tycks ha gjort några större avtryck i världshistorien. Det LÅTER äldre än jag känner mig....

Jag gick till jobbet igår kväll (fredag) och vi gjorde undan våra mätningar och sen skulle jag köra travers resten av sista natten.

MEN.... travershelvetet behagade haverera så... Jag utnyttjade istället ett par timmars kompledighet. Så jag är på väg i säng nu. Ska bara.... (nåt) först...!

Fredagen har gått occh tagit slut. lördagen är ännu ung! Fredagen bjöd på nuy lägenhetsvisning och nu är det befäst med handslag att jag tar den lägenhet jag tittade på för ett tag sen. Men innan dess ska "Din Bostad" totalrenovera den innan jag får flytta in i mitten av nästa månad.

Tack och lov är jag och hyresvärden överens om att de ska renovera lägenheten avseende tapeter, målning och golv innan jag tar den i besittning.

Och jag ser faktiskt fram emot att åter bo i lägenhet!

Slippa den förb... snöskottningen och den nästan lika förb... gräsklippningen!

Fr.o.m februari kan jag sitta i soffan/fåtöljen och tänka att... "Det snöar ute men det ger jag f-n i!" Eller... "Gräset växer men det skiter jag i!"

Tog några bilder men ingen blev bra så det dröjer lite innan mitt nya hem slängs ut på webben till allmänt beskådande.

Ha tålamod till dess, kära ordbrukare i Hästveda, Tjurkö, Älgered och Kattastrand. Den som har tålamod att vänta skall bli rikligen belönad. Eller... Not!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards