Alla inlägg den 25 december 2010

Av Göran - 25 december 2010 00:34

Griskallt ute! Minus 20 där jag bor. I vissa andra delar av staden är det ännu jävligare. Igår var jag iväg och besiktade bilen och här hemma var det då -17 när jag åkte men väl framme var det -25. Och det inom ett avstånd av 7-8 km bara!

Som vanligt blev de så förtjusta i min bil att de ville se den en gång till! Sånt är livet för oss fattiglappar som åker omkring i förhistoriska bilmodeller (1995 skapades min bil.....). Inga jättegrejer men tillbaka måste jag lika fullt! Läckage på en bromsslang, på bränslefiltret samt avgassystemet. Sen fick jag även "tvåa" på att vänster bakdörr frusit fast och inte gick att öppna för att kolla bältenas funktion. Och jag som blev så glad när jag såg att för första gången i mitt bilägarliv skulle mitt fordon kollas upp av en tjej! Besiktningsmannen var en besiktningskvinna den här gången och jag valde att se det som ett tecken från högre makt att den här gången skulle det gå bra.

Men... det gick som vanligt! D.v.s återbesök efter åtgärder! Bara att tugga i sig och se glad ut!

Har firat jul hos min syster och hennes familj och som vanligt var det trevligt (Guuuud så gott det är med hemlagad Janssons frestelse) men det är samtidigt skönt att det är över. Önskar att jag kunde känna barndomens förväntan och glädje över julen men det går inte längre. Och eftersom jag snart ska flytta har jag inte brytt mig om att göra så mycket jul hemma heller.

Några ljusstakar och en stjärna fick räcka i år

Sitter just nu och suger på en liten whisky av märket "MacCleods". En ny bekantskap för mig men en trevlig sådan. Om än ej lika trevlig som den "Speyburn single malt" som min svåger fick i julklapp och generöst delade med sig av.

Snart dags att krypa till kojs. Ensam! Tänk så mysigt det vore att ha nån att somna och vakna med. Nån som man blev glad att se det första man gjorde varje morgon och det sista man gjorde varje kväll innan man somnade.

Men.... vem vet, kanske stämmer trisslottsreklamen "Plötsligt händer det". På fler plan än ett!

Nu önskar jag mina trogna ordbrukare en angenäm natt i Åmotfors, Grisslehamn, Bjuv och Hammerdal. Sov gott och vakna torrt var ni än är!

Jag kommer tillbaka - jag kommer ALLTID tillbaka!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards