Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Uppstartsnack av 2011

Av Göran - 2 januari 2011 10:52

Aaaahh, åsså va´re ju liksom typ nytt år dårå.... Fan tro´t för det märks då ingen skillnad, tycker jag. Snön ligger ju kvar och dammtussarna hopar sig så till den milda grad att jag känner mig tvungen att köra ett race med den gamla trogna Electroluxen från -85. Jämngammal med den gräsklippare jag fick ta farväl av förra våren men mycket piggare för sin ålder. Det är verkligen en maskin som suger...

Egentligen var jag ju på väg ut för att skotta bort den snö som föll i förrgår (ifjol alltså) men.... det bor ju ett djur i min ryggrad som jag själv helst benämner planeringsförmåga men som de flesta andra skulle kalla latmasken. Detta djur log nyss insmickrande och föreslog en stund vid datorn innan snöskottningen.

"Vafan, snö går ju ingenstans", sa den och jag kunde ju inte annat än att hålla med. Snön går ju ingenstans utan ligger garanterat kvar oavsett om jag går ut nu eller om en stund.

På eftermiddagen idag kommer yngste sonen hit på ett par dagar och jag har lovat att han får ta med sig sin kusin så nu grunnar jag som bäst på vad jag ska bjuda dessa unga herrar på till middag. Det lutar åt kyckling och ris men vi får se.

Tänk om man kanske kunde hitta på nån listig plan och få DEM att skotta istället! Eller dammsuga! Eller både-och...

Men... jag misstänker att det enda sättet är pengar och troligtvis mer pengar än jag har råd med eller vill betala eftersom även dessa unga män är utrustade med samma "planeringsförmåga" som nämndes ovan.

Katterna övade konflikthantering i hallen igår så delar av deras pälsar ligger utspridda över golvet så dammsugningen kommer jag inte undan. Det ligger på, som man säger...

Så... vad ska vi nu tro om detta nya år som ligger utbrett framför oss? Det blir förstås vad vi gör det till så jag får nog anstränga mig lite mer än jag gjort tidigare. Jag gav 2009 godkänt med tvekan för ett år sen ungefär men 2010 får fanimej en överkorsad geting eller ett minus eller vad som helst som visar att det är klart underkänt. Betyget IG, alltså! Så... -11 kan väl bara bli bättre? Eller?

Hoppas slippa benbrott och annat elände detta år!

Det jag VET om 2011 är att det innehåller en flytt och det ganska snart, får nyckeln den 14/1. Den sista i denna månad ska hus och garage vara tömda och urstädade. Men lekstugan som står i snömassorna på baksidan måste jag nog be om dispens för. Det går inte att ta sig dit utan att få snö i öronen och kommer man fram så lär man aldrig få upp dörren.

Det ligger diverse skrot där som jag tänkte endera köra på tippen eller spara för nån obestämd framtd då jag förmodligen inte behöver dem ändå. Men säkert låter de nya ägarna mig ha grejerna där tills det går att ta sig fram.

Nu när latmasken (planeringsförmågan) fått sitt ska jag ta mig i kragen och släpa mig ut och skotta undan snöeländet. Står väl ut tack vare vetskapen att om en månad skottar jag inte en enda snöflinga. Sådetså!

Till mina kära ordbrukare runt om i vår vackra värld säger jag bara; Ta vara på denna dag annars gör nån annan det! Ha ett fortsatt gott nytt år och låt oss hoppas att detta är året då vi alla blir gladare, rikare, friskare, slankare och klokare! Ha också en fortsatt skön söndag i Bengtsfors, Väckelsång, Almunge och Koskullskulle!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards