Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Slut frivecka kvar

Av Göran - 5 januari 2011 14:13

Två dagar! Det är vad det tog förr mig att städa mig genom huset. Inte för att det är så stort eller var så extremt smutsigt utan beroende på den där "planeringsförmågan" jag skrev om häromsistens. Egentligen hadejag tänkt låta städningen bero tills jag tömt huset på möblemang, folk och fä.

"Fä", det ska väl vara mina 2 fyrbenta vänner av rasen svensk bondkatt. Helt otroligt så mycket päls de släpper ifrån sig och ändå har de massor kvar. Dammsugarpåsen var så smockfull med katthår och annat jox att den bara kved när jag tryckte på knappen. Men det är ju lätt åtgärdat, med en ny påse är den strax som ny igen.

Nåja, nu är det gjort så resten av dagen ska jag ta det lugnt. När jag har handlat, förstås. Jo för nämnda fyrbeningar har slut på torrfoder och några av de livsmedel jag själv vill ha och behöver är också på upphällningen.

Och imorgon börjar jag jobba igen. Men det känns på nåt sätt som om jag varit ledig extra länge nu, har ju inte jobbat sen ifjol! Så jag antar att jag får stå ut.

Det är ju dessutom på det sättet att nästa skiftperiod har jag semester så efter de 4 skift som inleds imorgon är jag alltså ledig i hela 16 dagar.

Fast... ledig och ledig... Jag ska ju flytta då så inte får jag ligga på latsidan.

Har länge tänkt skriva lite om hockey men man tappar liksom lusten till det när det går så tungt som det gör just nu. Tack och lov är det ju snart slut på JVM så vi får hem Anton Lander igen. Han behövs verkligen!

Men... nånting är fel när en 19-åring ska behöva bära ett elitlag. Riktigt vad vet jag inte men jag misstänker att det sitter högre upp i organisationen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards