Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Göran - 13 januari 2011 22:42

En era på 8 plus nästan 5 år går mot sitt slut. Flyttade in i huset hösten -96, sen ut hösten -04 då jag och exet separerade. Tillbaka in igen mars-april -06 då exet flyttade ut (och jääävlar vilken snöstorm det var den veckan jag flyttade in!)

Imorgon bitti går flyttlasset igen. Eller så mycket jag hinner köra på en dag i alla fall. Alla grejer som ska få bredband, TV och telefoni att funka har kommit nu så vi lär sova i lägenheten imorgon natt. Sonen och jag var förbi där förut idag och det mesta var klart utom parketten i vardagsrummet som ser ut som sju svåra år.

Jag blev lovad slipning och lack av den och hade hoppats att det skulle vara klart INNAN jag flyttade in. Men jag får väl ringa hyresvärden imorgon och skälla lite...

Yngre dottern har sovit här några nätter och hon undrade om jag inte kommer att sakna huset men jag svarade som det är att jag bara känner lättnad över att flytta härifrån. Kanske kommer jag, i juni och juli, att sakna möjligheten att sitta på en fridfull altan och njuta dagens första kaffekopp. Men inte mer än så!

Att slippa gräsklippning, busktrimning, snöskottning och annat är värt mycket mer än så. Och balkongen till lägenheten är rymlig och har t.o.m en spaljé som tidigare hyresgäst lämnat kvar så det blir ju också lite "natur" även om Appelbergsvägen utanför husknuten är betydligt tätare trafikerad än återvändsgatan där jag nu bor. Allt löst i vardagsrummet är nerpackat liksom det mesta i mitt sovrum. Så imorgon blir det att frakta ner möblemang från kök och vardagsrum och sonens och mitt sovrum så får väl övrig lös egendom komma i andra hand. Det löser sig även om min eminenta bärhjälp, hyresvärd och tillika tame husmekaniker inte dyker upp förrän vid tolvtiden eftersom han måste jobba extra inatt. Hämtar släpet vid nio och sen kan ju jag hålla på och packa tills han dyker upp. Kyl och frys är påslagna och fungerar i lägenheten så den mat som finns är bara att frakta i kasse och kartong och ställa in på nya stället.

Nu hoppas jag bara att de nya ägarna betalar någorlunda hyfsat för de grejer de ville ta över så ska jag äntligen köpa mig ett nytt matbord till köket.

Som tur är har jag inte fler eller mer angelägna läsare än att ni nog överlever om det inte kommer så mycket nytt på bloggen den närmaste tiden. Men till dem jag trots allt har vill jag säga än en gång...;

Förfäras ej du lilla hop! Jag kommer tillbaka! Jag kommer ALLTID tillbaka!

"Om Gud vill och pjäxer´n håll´" förstås!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards