Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Göran - 16 januari 2011 14:01

Tänk att det alltid ska hända skit när skit inte får hända! Igår kväll parkerade jag min bil utanför mitt nya hem vid sextiden på kvällen. Dörrlåsen hade frusit så jag kunde inte låsa. Därför packade jag ner allt löst som cd-skivor och sånt i en påse och tog in det i lägenheten. Idag, söndag, hade jag lovat köra stora dotra till tåget (Hon ska till Stckholm på 3 månader och praaktisera) så jag gick ut en god stund i förväg UTIFALL att kylan skule göra så jag inte fick igång bilen.

När jag sopat av lite snö och satte mig bakom ratten känner jag att ryggstödet är nerfällt allt som går. Sen ser jag att plastkåpan under ratten liksom tändläset är sönderbrutet och när jag sätter i nyckeln går den inte att vrida runt.

Nån inkompetent jävla klåpare till biltjuv hade alltså försökt spontanlåna min bil men inte varit såpass smart i huvudet att han visste vad han gjorde. Och straffade bilägaren (mig) med att förstöra rattlås och tändlås så inte heller jag skulle kunna åka nånstans. Vet inte riktigt vad de har gjort, det går bra att sätta i nyckeln men inte att vrida den. Förbannade tjuvjävlar!

Och inte nog med det! När den dumma jäveln fattade att han inte skulle lyckas har han/hon/de tydligen tagit sig en lite vilostund. Varför skulle annars ryggstödet vara nerfällt allt som går?

Mot bättre vetande ringde jag polisen och anmälde FAST jag vet att de inte lyfter ett finger för såna här saker. Det blir jag som får slanta upp och betala verkstad för att fixa det. Som om jag inte hade nog med utgifter...

Tack och lov för att jag har syster och svåger boende inom gångavstånd och för att de var snälla nog att låna mig sin bil så dotra kom till tåget i tid.

Men flytten.... Hur ska det gå med den? Jag har ju släpvagnen t.o.m torsdag och innan dess måste alltså hus och garage vara tömt på allt som är för stort att frakta inuti en bil. Helvetes jävlar!

Tänk vad det skulle pipa om jag skulle sitta i amerikansk TV och läsa upp dagens blogg. Allt som sker i TV där censureras ju och då undrar jag....; Visar de aldrig amerikansk film i TV over there? Jag menar..., som de svär då så blir det väl mer pip än tal? Det är ju "fuck" hit och dit hela tiden. På film går det alltså bra men inte i TV!

På tal om TV så var det Canal-plus-premiär i mitt hem igår eftermiddag. Men det gick OCKSÅ åt helvete, HV71 vann i sudden trots bra Timråinsats.

Men än ska vi inte ge upp, det hinner vi göra sen! För...

DET ÄR ALDRIG FÖR SENT ATT GE UPP!

Och...

DET ÄR ALDRIG SÅ JÄVLIGT ATT DET INTE KAN BLI VÄRRE!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards