Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Göran - 5 februari 2011 21:15

Tack Frölunda för att ni finns denna säsong! Underbart att det finns ett lag som viker ner sig i alla fem matcherna mot Timrå. 15 poäng av lika många möjliga har gått till mitt krisdrabbade TIK detta år då så mycket annat gått oss emot.

Och tack också för att ni ratade Martin Röjmark inför säsongen så han kunde blomma ut här i Medelpad istället. Och för Carl Klingberg som bytte Frölunda mot Timrå för mindre än en vecka sen och idag gjorde mål på sitt gamla lag.

Tack även till allsvenska Almtuna som släppte sin reservmålis Fredrik Pettersson-Wentzel till oss för resten av serien. Han har gjort succé, särskilt ikväll då han välförtjänt belönades som bäste hemmaspelare.

Ja, finns det nåt mer enögt än en supporter till ett hockey- eller fotbollslag? Tror inte det och jag är förstås inget undantag. Men så hårt prövade som vi rödvita Timråsupportrar varit de senaste åren så tycker jag att vi kan tillåta oss att vara glada när vi nu äntligen får nåt att vara glada över.

Ett trendbrott med hemmaseger eftersom vi haft så förtvivlat svårt att vinna i hemmahallen. Ett annat trendbrott, väl så viktigt, är att vi vinner den andra perioden! I en lång rad matcher har vi inlett starkt för att falla samman som ett korthus i mellanakten men ikväll sopar vi banan med VF i 2 hela perioder innan de får chansen att hyfsa siffrorna lite i sista perioden. Tack Timrå!

Och ute faller snön.... OCH DET GER JAG F-N I!!! SÅÅÅÅ skönt att veta att hur mycket det än vräker ner så behöver jag inte skotta. Det har sina fördelar att bo i lägenhet!

Nu väntar en stund vid datorn innan det är läggdags för att orka upp före tuppen och åka till "gruvan" för ännu ett förmiddagsskift.

Men går det lika lätt som idag så ska jag inte klaga. Sen är det bara 2 nattskift innan nästa frivecka börjar!

Så jag önskar er alla en angenäm natt i Funäsdalen, Enebyberg, Smygehuk, Treriksröset och Simrishamn. Var ni än är och vad ni än gör där, alltså!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards