Alla inlägg den 8 april 2011

Av Göran - 8 april 2011 13:39









Surströmmingen är räddad! Jag må vara hur negativ som helst til vår moderatledda regering men jag ska dock ge er credd för att ni räddade surströmmingen som EU ville förbjuda. EU anser att det är för mycket dioxin i Östersjöfisk för att den ska få säljas som människoföda men regeringen har idag beslutat om undantag för surströmmingen. Dioxin är förstås inte nyttigt men med de mängder surströmming de flesta får i sig på ett på ett år tror jag förgiftningsrisken är förumbar. Tack Reinfeldt o c:o! Men det krävs MYCKET mer än så för att jag ens ska överväga att rösta på er. Nånsin!

Jag tackar signaturen Ulrika för vänlig kommentar på mitt förra inlägg. Du skriver att du vill veta mer om mig. Så jag föreslår att du tittar på  "visa presentation" så hittar du min mailadress där. Sen kan du ju skriva till mig och fråga om det du vill veta. Att ägna ett blogginlägg åt att berätta om mig som person känns inte som jag vill. Men mailkommunikation är en annan sak.

Fast, å andra sidan, berättar om mig själv gör jag väl egentligen på sätt och vis hela tiden. Jag skriver ju utifrån mina åsikter och värderingar och ofta om saker jag upplevt hemma eller på jobbet. Och vill sen nån läsa det så är det såklart kul men det känns inte livsviktigt. Jag skriver mest för att jag mår bra av det.

Jag har fått en mellandag idag. Skulle jobbat natt ikväll men eftersom jag tillhör den lilla exklusiva skara som är utbildade på att köra dammsugarbilen ville min arbetsgivare att jag jobbar dagskift lördg och söndag istället för fredag och lördag natt. Och inte mig emot, bara skönt att få sova på den tid då vår herre har avsett att vi människor SKA sova.

Så ikväll får jag alltså möjligeten att se hockeylandskampen om jag vill eller kanske jag kollar Modo-Södertälje via datorn för på TV har jag inte Viasats sportkanaler som sänder kvalserien.

Det blev alltså en ganska omväxlande skiftperiod med en dag i portvakten där jag numera är den ende reserv de har, (F-n, man borde kräva högre lön!) sen en dag (igår) i vanligt jobb och sist 2 dagar i "den sugande holländaren" som bilen ibland kallas av folkhumorn. Det har sina fördelar att ha en bred kompetens!

Om ett tag ska jag steka lövbiff åt mig och sonen samt ge katterna lite fredagsgodis i form av tonfisk. Sen blir det en lugn hemmakväll i soffan istället för nattskift i en skitig fabrik.

Och allt detta i vetskapen om att vi gick behålla nationalskatten Surströmming!

Några filéer från "Oskars", färsk mandelpotatis, lök, tunnbröd och Västerbottensost är en svårslagen kombination. Gärna med ett glas iskall mjölk till även om jag KAN pina i mig en Åbro Guld, Klass 3 och en skvätt Gammal Norrlands Akvavit också. Om du trugar en stund, alltså!

Hävv-ö-najs-vikend, ävryhopa"!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards