Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Göran - 3 maj 2011 07:17

Usama Bin-Laden är död. Funnen till sist av specialagenter och avrättad på plats. Jag är något av en pacifist och applåderar inte precis även om jag kan hålla med Bildt om att det är en bättre jord utan honom. Jag är ju inget större fan av Bin-Laden heller efter hans massmord på människor i USA den 11;e september.

Men det som gör mig verkligen förundrad är när jag ser amerikaner dansa och jubla på gatorna. Jag inser att USA ville hämnas atacken mot World Trade Center men att dansa på gatorna för att en människa dött är lite för mycket, tycker jag.

Jag förstod också att Saddam avrättades men han fick ju i alla fall en rättegång först. Mot Usama var det mer av rävjakt, man sökte tills man hittade honom.

Människan är hämndlysten av sig, det visar vi med jämna mellanrum.

Och dessutom snöade det över Sundsvall igår kväll. Nån gång har jag väl varit med om det men inte är det ofta det har snöat i Maj månad. Och kallt är det både ute och inne. Min hyresvärd har visst stängt värmen helt i huset där jag bor och jag som inte alls är frusen av mig går här och småhuttrar. Tack och lov så har jag öppen spis och de senaste kvällarna har jag eldat flitigt i den.

Och hockey-VM ger ju inte helller så många anlednigar till glädjeskutt. Vi vann visserligen igår mot nykomlikngarna Österrike men spelet är inget att skyta om. Med ETT undantag, dock!

Viktor Fasth! Vilken målvakt! Finns ingen anledning att byta målvakt fler gånger nu - Viktor visade igår kväll vem som är förstekeeper och inser inte Per Mårts det så är han både blind och dum. Han står där och ser så lugn och säker ut när ett tappert kämpande Österrike skapar många fler chanser än de borde tillåtits göra av utespelarna. Släpper knappt en enda retur och de han släpper går åt sidorna - ingen rakt ut. Han höll oss kvar i matchen tills målen ramlade in för Sverige. Lysande!

Idag ska jag hämta släpvagnen på "gruvan" och tömma lekstugan på baksidan vid min förra bostad. Det mesta sk'änks väl till loppisen på sopstationen (ett samarbete mellan Myrorna och Erikshjälpen) Sen på em kommer yngre dottern och förgyller pappas tillvaro med sin närvaro i nån eller några dagar. Hon ville laga mat åt sig själv och mig så lite ska jag väl äta i alla fall. Annars så har nertrappningen börjat mot total fasta. Om jag hinner ska jag åka till min trevlige kurdiske frisör och ansa "ogräset" på skallen litegrann.

Håll värmen i vårkylan nu, kära ordbrukare i Vällingby, Ludvika, Harmånger och Månkarbo. Vi ses igen. När andan faller på.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards