Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

Fjärde dagen i fastan

Av Göran - 14 maj 2011 08:49

Lördagmorgon. Mmm... inte så dumt! Åtminstone om man är ledig. Idag är fjärde dagen på min fasta och lite smått känner jag hur tröttheten börjar ge med sig.

Men ännu är det en bra bit till den där euforiska energin jag fick första gångerna jag fastade för sådär 25 år sen.

Fjärde dagen utan fast föda alltså. Men även utan andra njutningsmedel som kaffe och snus! Men just den delen går bättre än väntat även om jag haft mina stunder av snuslängtan. Då tar man en kopp örtté så glömmer man bort det.

Det enda njutningsmedel jag unnat mig är väl annars hockey-VM på TV. Nån som minns vad jag skrev efter premiärförlusten mot Norge...? Jo, ungefär så¨att "de år det gått riktigt bra för Sverige har vi alltid inlett lite svagt för att komma mer och mer mot slutet." Det är precis vad Tre Kronor gjort i denna turnering. Jag trodde det skulle ta stopp mot Tjeckien i semifinal men är glad att jag hade fel. Nu väntar final mot grannen och arvfienden Finland. Och det kan gå hur som helst.

Satt och tittade på Finland-Ryssland igår och imponerades av finnarnas framfart mot "den ryska björnen". Nu har de slagit ut en gammal överhöghet och är nog jättesugna på att slå en annan på söndag. Finland har ju tillhört både Ryssland och Sverige i perioder innan de fick sin frihet i början av förra seklet.

Svenskarna måste prestera på toppen av sin förmåga om de ska slå detta mycket starka finska lag i VM-finalen. Men jag håller förstås tummarna!

Ute regnar det över mina trakter idag men jag har ju fullt upp med inomhusjobb (tvättstugan) så det gör egntligen ingenting. Måste väl iväg en sväng sen och köpa tortillabröd och tacokydda för jag tänkte bjuda sönerna på tacos idag. Då blir de förhoppningsvis glada...

Nu är det dags att gå ner och hänga en laddning tvätt igen så jag önskar trevlig lördag i Vattjom, Bengtsfors, Svalöv och Mörbylånga. Skt om er, kära ordbrukare, så lär vi ses igen! När andan faller på...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Av Göran - Torsdag 11 april 11:59

Det här blir mitt  sista inlägg som tar upp religioner. För den här gången, åtminstone! Möjligen återkommer jag till ämnet nån gång i framtiden, det får vi se. Jag vill vara tydlig med att jag inte missunnar någon deras tro. Eller att jag tycker ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards