Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Göran - 15 maj 2011 08:42

1½ dl morotsjuice, lika mycket ekologisk äppeljuice samt en kopp örtté. Smarrig söndagfrukost, va´?

Kanske inte låter så upphetsande men man vänjer sig. Imorgon börjar jag jobba igen och tänkte fortsätta fasta ytterligare några dagar. Funderar på att börja med yoghurt, rivna morötter och äpplen på onsdag innan första nattskiftet.

En grå söndagmorgon över Sundsvalls södra utkanter och lite kyligt ute. Var ute på promenad c:a en timme imorse och kände efter ett tag att jag borde tagit på mig handskar. Himlen var grå liksom havet och vinden från nordost bet litegrann i kinder och öron.

Idag spelas den största hockematchen på 5 år, sett med svenska ögon. Drömfinal mellan Sverige och Finland ochdet ska bli hur kul som helst. Två nationer som älskar att vinna och hatar att förlora mot varandra. Så klockan åtta ikväll sitter man där bänkad och studsar av övertändning och föväntan.

Men innan dess måste jag försöka få tag i ett par nya joggingskor som inte ruinerar mig. Kände under morgonens promenad att mina skor från ifjol är alldeles stumma i sulorna och då får man lätt ont i fötter, vader och knän. Men jag vill inte ge mig sjäv möjligheten att använda det som ursäkt för att inte gå ut och röra på mig så därför måste jag köpa nya.

Sönerna sover ännu, förstås, liksom katterna som båda varit ute och ränt hela natten. Äldste sonen har dock lovat stiga upp senast 12 eftersom vi ska till Birsta och kolla dojor, både han och jag.

Därmed önskar jag den lilla men naggande goda läsekretsen en angenäm söndag i vårt avlånga land. Eller var ni nu befinner er. 

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards