Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Göran - 28 maj 2011 19:07

Idag är det lite av "one-of-those-days". D.v.s en sån där dag då det liksom inte händer så mycket. Tandläkarväder ute, som Winnerbäck beskriver det i låten "Söndermarken". En dag då man, förutom tvättstugebestyren, kan ägna sig åt de stora frågorna i livet. Och t.ex fundera över varför livsmedelsjätten Lidl har en sån otrolig förmåga att sluta sälja just de varor som jag upptäckt är sådär otroligt bra fast de samtidigt är billiga. Det gäller bl.a en särskild sorts varmkorv som både jag och ungarna gillade, en sorts riven parmesan i en blå påse för 12-13 kr, flera sorters mjukost som inte finns nån annanstans eller den superbilliga fetaost som var mycket  godare än den som kostar mer. Till Lidls försvar ska dock sägas att de åter lagerför de små glasstårtorna som är dubbelt så goda som GB:s men inte ens kostar en tia. Så jag skyndade mig att köpa två för att ha nåt att bjuda på om jag får oväntat besök. Det går ju mot sommar och då kommer förr eller senare min storebror med fru och hittills har de aldrig förvarnat så varför skulle de börja nu? Men i år är jag rustad.

En annan av de där stora frågorna som kan hålla en sömnlös är ju det där med mangelduken. Ja, ni vet den där duken i mangeln som brukar finnas i de flesta hyreshus. Nån har nån gång lärt mig att då man manglar lakan ska man rulla upp duken på valsen först så bara nån decimeter sticker ut så det gör jag såklart. Och sen snurras lakanet upp på trärullen tills man stänger av och byter riktning på rotationen.... Och det är DÅ det oförklarliga inträffar!

Jo, altså.... Gäller inte LAS i mangeln? Typ; sist in - först ut?
När jag börjar mangla går ju lakanet in på 15-20 cm mangelduk. OVANPÅ mangelduken. Men när det kommer ut är det plötsligt 70-80 cm mangelduk som nu har bytt plats med lakanet. När det kommer ut ligger lakanet ofelbart UNDER mangelduken! Hur i h-e går det till?

Om nån pedagogiskt lagd vetenskapsman eller dito kvinna läser detta så förklara det för mig, den som kan!

Frågor, frågor... Får kanske ta en promenad och se om det rensar skallen. Det gör det ibland. Jag har varit sååå duktig hela veckan och gått raska promenader i 45-60 minuter varje morgon och det känns faktiskt redan att det börjar bli ett behov. Disken är ju undanstökad och det mesta av tvätten också så kanske blir det en liten vandring längs strandpromenaden.

Önskar mina trogna ordbrukare en härlig lördagkväll i Junosuando, Bengtsfors, Mälarhöjden och Oxie. Gör nåt kul! Ät och/eller drick nåt gott och må bra!

Det är bara lördag en gång i veckan.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards