Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Kung? För en tid till... kanske

Av Göran - 3 juni 2011 17:55

Vad tycker ni om kungen? Är ni för eller emot?

Alltså... det här med "knugen".... Ja, jag menar förstås vår ädle monark som ännu sitter kvar på tronen. Vad ska man tro? VEM ska man tro på som jag skrev i ett ganska färskt inlägg?

Nu påstår sig någon/några ha bildbevis på att han besökt en strippklubb i glada vänners lag. Varför gå ut och påstå om man inte bevisar?
Eller... varför nekar han om det finns skuggan av en risk att det finns bilder som kan bli bedömda som äkta?

Jag kommer liksom att tänka på Mona Sahlin och 90-talets "Toblerone-affär". Hon hade pröjsat en chokladbit med statens kort men nekade i sten tills hon var överbevisad. Då hon plötsligt erkände så klappade reportrarna till henne igen med diverse tvivelaktigheter (obetalda p-böter bl.a) Var för sig var ju alla dessa felsteg bara strunt men det faktum att hon ljög från början förpassade henne ut i kylan.

Hur det går för Carl-Gusaf får vi väl se men OM han också blir överbevisad har jag svårt att tro att han kan sitta kvar. Och OM han åker ut i kylan kan han aldrig göra comeback som Mona gjorde. Men... mig spelar det strängt taget ingen roll hur han gör.

Folk har börjat skapa små skämt och vitsar kring affären också, jag hörde några idag på jobbet. Den här har jag hört förr om andra skandalomsusade höjdare men den blir inte sämre för det...


- Har du hört att hela hovet, kungafamiljen och regeringen har dammat av den gamla kampanjen från 80-talet - "Rör inte min kompis!" Alla bär märket med handen och texten. Utom kungen....

- Och varför gör inte han det?
- Det är han som är "kompisen"!


Sen låg ett mail i min inkorg med länk till vad som sades vara kungens nya favoritlåt. Så varsågoda - se och förfäras eller le, vilket som passar bäst!


http://www.youtube.com/watch?v=AT5Y1B9W0xI


Om kampanjen mot C-G är falsk tycker jag faktiskt synd om honom så republikan jag är men om inte är det nog dags att han kvitterar ut sin pension och abdikerar. Det lär knappast gå nån nöd på honom sen heller.

I en annan tid hade hov och regering sett till att tysta ner alltihop, som med Gustav den femte och Haijbyaffären. Men finns det bilder så lär de publiceras rätt snart när tidningarna är klara med budgivningen så att innehavarens framtida ekonomi är tryggad. Undrar vad de är beredda att pröjsa! En miljon? Nej, det är nog en struntsumma i sammanhanget... Om nån har såna bilder som är autentiska kan han/hon troligen leva gott i ett par mansåldrar på DEN slanten.

Så... nu gäller det att själv hitta på ett sätt att få ta ett hopp ner i en stinn pengabinge varje morgon som Joakim von Anka. Fast man får nog fortsätta att gnugga på i sitt vanliga ekorrhjul och hitta sätt att rättfärdiga för sig själv (och ibland för andra också) varför man gör de val man gör. Men ännu har jag nog aldrig besökt en strippklubb. Vad jag kan minnas...

Därmed inte sagt att jag inte gjort många och dummma misstag i mitt liv. Därför sätter jag mig inte heller till doms över vare sig kungen eller hans polare. Vad som är sant kanske kommer fram. Eller så klingar hela affären av och visar sig vara en ren skrivbrodsprodukt av nån publicitetskåt journalist.

Den som lever får se, kära ordbrukare. Dags för liten kvällspromenad innan det blir dags att däcka i soffan vid EM-kvalmatchen Moldavien-Sverige.

Så nu håller vi de tummar vi har i Mehedeby, Mellösa, Frövi och Sattajärvi för att Sverige får känna lite nationell stolthet ikväll som omväxling till eventuella kungahusskandaler!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 28 mars 13:42

Det moderna bondfångeriet börjar ta sig nya skepnader! Bara idag har jag anmält fyra annonser på FB där den ena utgav sig för att vara Youtubern och infuensern Joakim Lundell, alias Jockiboy, i en intervju hos Bianca Ingrosso. Man hör att det är ha...

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards