Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

En legend har gått ur tiden

Av Göran - 19 juni 2011 09:11

http://www.youtube.com/watch?v=b0md__RpSHg&feature=related


En av de tyngsta, både musikaliskt och rent fysiskt, har lämnat jordelivet. Tenorsaxofonisten i Springsteens E Street Band, Clarence Clemmons somnade in inatt i sviterna efter en massiv stroke. Jag och många med mig sörjer denne eminente musiker som kunde smeka fram toner på sin sax som ingen annan. Så nu saknas två ur orginalsättningen i Springsteens band (Danny Federici gick bort för ett par år sen) och jag tvivlar på att någon kan ersätta "The Big Man" som Bruce kallade sin vän och medmusiker.

Clarence Clemmons kunde konsten att dominera en scen med sitt spel.

Stundtals under konserterna kunde man tro att den var han som var den stora stjärnan och Bruce lät honom göra det också under hans saxsolon i t.ex Jungleland, Hungry heart och många andra låtar. Om jag nånsin kommer på en Springsteenkonsert igen lär jag sakna Clarence och hans själfulla saxofon.

Många andra Sunsvallsbor är euforiskt lyckliga just nu efter konserten med The Eagles i förrgår kväll här i stan men jag var aldrig nåt större Eagles-fan. Visst gillae jag Hotel California när den kom men den största låten i mina öron var nog ändå Desperado. Hae jag varit helt säker på att få höra den kanske jag hade slantat upp för biljetten och gått dit men nu fick det vara.

Det ska visst vara sommar ute har jag hört men det varken syns eller känns just idag. Solen har visserligen vågat sig fram ur molnen men den tycks inte värma så värst ändå. Och om en vecka är det midsommar men då jobbar jag så nån dans kring stång, sill och nubbe eller annat firande blir det inte för min del. Å andra sidan kommer jag att skrocka belåtet i slutet av juli när jag inkasserar 36 timmars storhelgstillägg (jobbade ju 12 timmar på nationaldagen också plus 24 under midsommar. Så... inget ont som inte har nåt gott med sig, som min mormor brukade säga.

Det är söndag och jag har min yngre dotter här sen några dagar. Friveckan räcker till på onsdag  så tiden finns ju att endera pricka av några "måsten" som att städa förrådet i källaren eller putsa fönster eller helt enkelt hitta på nåt skoj.

Ska kolla av mitt travspel från igår så jag inte sitter här och är mångmiljonär alldeles ovetandes. Skulle det vara så bjuder jag ut mina kids på fin restaurang idag. Annars får de revbensspjäll som just nu ligger och gottar till sig i marinad.

Fast egentligen..... Egentligen  är jag allra mest sugen på matjessill, gräddfil med gräslök och färsk potatis! Kanske imorgon...

Nu ska jag sluta plåga mina trogna ordbrukare och kolla V75 och DD från igår. Ha en härlig söndag i Blomstermåla, Åsele, Floby, Marstrand och Strömsund! Eller var ni nu befinner er...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Av Göran - Onsdag 20 mars 14:15

Det där med att åka kollektivt kanske inte är så dumt i alla fall! Imorse efter duschen kände jag hur tjockt mitt hår började bli och grämde mig lite över att jag f.n har lånat ut bilen till yngstingen. Men han behöver den ju mycket mer än jag för at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards