Alla inlägg den 24 juni 2011

Av Göran - 24 juni 2011 22:54

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13224885.ab


Läs denna artikel i dagens Aftonbladet och ställ er själöva frågan; Är detta ett försäkringsbolag som jag vill ha med att göra? Den här lilla tjejen ser, i mina ögon, ut som vilken femåring som helst. Inte kan jag se att hon ser extremt överviktig ut!

Men Folksam, denna monsterfirma, säger att "den här flickan är för fet att försäkras".

Jamen är det inte dags att nån med mer tyngd än jag säger IFRÅN??? Folksam startades en gång i tiden inom kooperationens tanke - att ägas av sina brukare. Men vad är Folksam idag?

Jo, ett kapitalsugande, kundfientligt företag som ägnar sig mer åt att försämra än att försäkra. För ungefär ett år sen berättade jag om mina egna dåliga erfarenheter av Folksam - när de tänkte chockhöja min försäkringspremie med den enda anledningen att jag har betalningsanmärkningar.

Alltså räckte det med det - att jag skött mig exemplariskt gentemot dem hade ingen betydelse. (Givetvis bytte jag försäkringsbolag!)

Nej, kooperationen är död - leve kapitalismen! Här gäller det att suga ut de svagaste, fattigaste och framför allt de som inte skött sina betalningar ÄVEN om det inte drabbat företagen sjäva.

Nu hoppas jag på en bred bojkott av detta försäkringsbolag. Ställ upp nu, kära ordbrukare, bakom lilla Freja och tala om för storfräsarna i Folksam att "såhär beter man sig inte! Det är hög tid att nån sätter ner foten!

Att Frejas mamma blir upprörd tror jag ingen kan klandra henne för, jag blir också förbannad! Du (Frejas mamma) har en fin liten tjej - hon är inte ett dugg överviktig och om hon vore så ska Folksam skita fullständigt i det.

Annars har jag firat midsommar först på jobbet med att starta dn sista smältugnen för aluminiumproduktion - nu äntligen har vi full drift igen.

Jag döpte denna sista aluminiumproducerande ugn efter de två som startade den; Leif-Göran. Låter det inte lite som ett dansband...?

Önskar härmed mina trogna ordbrukare en fortsatt fin midsommar i Svarvarböle, Junibosand, Fanbyn och Sorsele en fortsatt härlig midsommar

Så... gynna de försäkringsbolag som fortfarande visar lite hjärta och bojkotta Folksam som inget annat gör än att sparka på den som redan ligger!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards