Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Göran - 4 juli 2011 22:52

Jo, de´va´ja´igen....  Alltså, det här med kungen och hans kompisar... Är det "locket på" nu eller? För ett par veckor sen skrev jag att han kanske var kung ett litet tag till men antydde kanske att hans dagar som regent av Sverige var räknade.

Och så blir det bara alldeles tyst...

Vääääldigt tyst!

Hur var det egentligen? HADE inte några av hans polare blider av Hans Majjestät som var mycket komprometternade? Eller har de köpts av kungahuset, dess vänkrets eller nåt liknande?

Nåja, monarkins vara eller inte vara är ingen jättefråga längre för mig men visst är det konstigt att sååå mycket kan tystas ner sååå snabbt!?

För egen del är jag mitt i skiftcykeln - dagskiften gjorda, nattskiften återstår!

Och allt mer finner jag mig tillrätta på mitt nya skiftlag! Nu har jag kommit till det stadium där der spelar mindre rioll med vem/vilka jag jobbar.

Det är liksom "same shit - different day" som gäller nu. Samma skitjobb men i ny omgivning, för att tala klarspråk.

Så... sluta nu, inte sen! Dra ett streck och gå vidare! Livet väntar därute! Gå ut och var glad! Vad ska du annars ha allt det här till?


"Ta reda på var du vill bo

Hitta en livskamrat igen

Töm alla hyllor! Kasta, ge bort

Ett vackert men enkelt hem

Odla vänskap, skaffa ett ställe i solen

Låt bedrövelsens väg gro igen

Tänk dig lycklig

Det går, din jävel

Du kan inte tänka nånting sen.

Nånting sen....


Gå ut och var glad, din jävel

Gå ut och var vacker och stolt hela vintern

Gå fort och le genom shoppingcentret

Du kan om du vill.

Sluta nu - inte sen

Dra ett streck och gå vidare

Livet väntar därute

Gå ut och var glad

Vad ska du annars ha allt det här till...?"


Tja, där bjöd jag på ännu ett mästerverk ur husguden Lundells digra produktion. "Gå ut och var glad" heter låten om du skulle vilja tanka ner den från Youtube eller så, din ärans smygnerladdare!

Ha en angenäm ondsag i SKytteholm, Misenträsk, Vuollerim och Essvik. Och glöm inte att göra livet ljuvligt för varandra! Käraste ordbrukare!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards