Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Uppsving för bloggen! Undrar varför...

Av Göran - 18 september 2011 20:45

Hoppsan! Hela 11 besökare idag! Och än är inte dagen helt slut så det kan ju bli ÄNNU fler!

 Vad kan detta bero på? Under en ganska lång tid har det varit typ 5-6 tappra per dag som besökt denna enkla blogg och så plötsligt TVÅSIFFRIGT! Vad månde bliva? Ska Schulmann och Blondinbella börja oroa sig för konkurensen?

Nej, allvarligt talat så tror jag inte det. Det måste vara nån tillfällighet bara. Särskilt som jag inte publicerade nåt nytt igår. Jag har nämligen märkt att ibland när man lägger upp ett nytt inlägg så händer det att man råkar sätta en rubrik som får folk att titta in men den förklaringen faller ju platt eftersom jag, som sagt, inte uppdaterade alls igår. Hmm... "The Lord works in mysterious ways"

Men... jag ska försöka att inte låta detta uppsving stiga mig åt huvudet. Där är det nämligen fullt med trötthet just nu efter två tuffa dagskift och med två nattskift framför mig som antagligen blir likadana eller värre.

Dock fick jag ju glädjas lite igår åt Timrås tvåpoängare uppe i Skellefteå. Premiären var ju nattsvart så allt bättre än 1-5 i baken är väl ett fall framåt...? Men nu var det ju inte bara själva resultatet som gladde - jag tyckte mig se flera tecken på uppryckning hos mina rödvita favoriter. På torsdag är det hemmapremiär mot nykomlingen Växjö men jag nöjer mig med att följa den drabbingen från TV-soffan. Får ju inte lön förrän den 26;e och som så ofta är det för mycket månad kvar i slutet på pengarna.

Min yngre dotter (nästan 18 nu) har tillbringat nästan hela den gångna veckan hos mig även om hon inte sovit här varje natt. Idag har hon dock åkt hem till sin mamma igen och jag måste komma ihåg att berömma henne för att hon snyggat upp så fint i sitt rum här innan hon stack. Sängen var bäddad och inget skräp syntes till på golvet då jag kom hem och DET är jag inte bortskämd med. Se där, ännu ett fall framåt!

Imorgon är alltså dagen mellan dag och natt, som jag brukar säga. D.v.s mellan dagskift och nattdito. Alltså går jag på ledighet på onsdag morgon och den kommande friveckan har jag lovat mig själv att besöka några av mina svampställen och skörda de sista gula kantarellerna och kanske några taggsvampar, soppar, kremlor och riskor. Ska "reka" om trattisarna är på gång också. Kanske är det en aning för tidigt ännu men man vet aldrig... Om jag åker ut under helgen kan jag säkert övertala storasyster att följa med. Det är ju roligare att vara två.

Hösten smyger sig på mer och mer, numera är det mörkt igen när man åker till dagskiften (c:a 05:15 på morgonen). Men man får försöka fördriva mörkret med levande ljus och en brasa i öppna spisen när det blir för ruggigt. Och minnas sommaren. Och drömma om nästa...

Sköt om er nu, kära ordbrukare, i Mölnlycke, Stuvsta, Gunnarsbyn och Hisings Kärra. Vi hörs igen. När andan faller på...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 28 mars 13:42

Det moderna bondfångeriet börjar ta sig nya skepnader! Bara idag har jag anmält fyra annonser på FB där den ena utgav sig för att vara Youtubern och infuensern Joakim Lundell, alias Jockiboy, i en intervju hos Bianca Ingrosso. Man hör att det är ha...

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards