Alla inlägg den 30 september 2011

Av Göran - 30 september 2011 15:30

Ja, tyvärr så verkar det som om detta hem som bara för nån månad sen beboddes av två stycken fyrbenta besvansade små personligheter av arten svensk bondkatt numera är helt kattfritt. Vår gammelkatt, Daisy, tvingades vi ju ta farväl av i somras p.g.a ålder och sjukdom så sen dess har Rambo varit ensam katt i familjen.

Men.... Rambo gick ut natten mot måndag och har ännu ej återkommit. Under måndagen hade dessutom sonens kompis sett att det låg en överkörd katt som var svart och hade vita tassar vid E4 här ovanför.

Och... som det verkar så var det nog kanske våran Rambo som dött trafikdlöden. Min första tanke då var att det finns många svarta katter i området och att "han kommer säkert hem när han blir nog hungrig". För det har han alltid gjort förut.

Men nu är det fredag och han har ännu inte synts till så tyvärr får vi nog acceptera att han är borta. Okastrerade hankatter kan ju ge sig ut på vecko- och månadslånga friarfärder men Rambo har fått "bjällrorna knipsade" för länge sen och har därmed inga såna ärenden.

Och det känns tomt. Han fattas oss, kan man säga. Sonen sa idag till mig att "Du fattar väl att vi måste skaffa en ny katt nu, pappa?"

Och fast jag länge tänkt att den dag jag inte har några husdjur längre så ska jag inte skaffa några nya så måste jag medge att jag saknar den där lille pratsamme kattherr´n. Men än ska jag försöka hålla lite hopp levande ett tag åtminstone. Han KAN ju ha blivit instängd nånstans eller nåt och plötslöigt dyka upp igen...

Usch ja, det är inget annat än elände här i jämmerdalen! Inatt fick jag kasta in handduken och gå hem från jobbet vid femtiden efter att ha drabbats av ögoninflammation. Det sved och hade sig hela natten och det var med svårighet jag kunde göra klart mitt arbete. Och efter kontakt med vårdcentralen har jag beslutat att stanna hemma även fredag natt.

Så kvällen kommer att tillbringas i soffan tittandes på GIF Sundsvalls match mot Ängelholm. Jag missade ju Timrå-Linköping igår p.g.a nåt så trivialt som arbete men eftersom vi äntligen tog en trea så förstod jag att det hände BARA för att jag varken kunde vara där eller ens se matchen på Canal plus. Timrås dåliga start är alltså MITT fel för när jag inte ser matchen går det tydligen bra att vinna. Så jag får väl fortsätta hålla mig borta åtminstone så länge att jag upptäcker att de även kan förlora utan mig.

När det gäller "Giffarna" är situationen den omvända - varenda match jag sett i år har de vunnit så jag ser det som min plikt som Sundsvallsbo att bidra till deras tänkta avancemang till allsvenskan vilket är mycket nära om de vinner ikväll.

Sist ett tips....

Signaturen "Gubbfan" brukar ibland kommentera mina inlägg och i hans blogg hittade jag idag en länk till en annan blogg som jag  varmt rekommenderar mina kära ordbrukare att ta en titt på.

http://apnas.bloggplatsen.se/

Varsågod, kära ordbrukare! Det tipset får ni gratis men det blir nog det sista ni får gratis härifrån. Måste ta reda på hur jag kan ta entréavgift till min blogg. Alternativt hur jag får så många läsare att företag ställer sig i kö för att få ha reklam på min blogg. Och givetvis betala så dyrt att jag kan sluta jobba och leva på att publicera diverse strunt här.

Önskar trevlig fredagkväll och helg till boende i Örnsköldsvik, Handöl, Härnösand och Skinnskatteberg (Eller Eagle shields bay, Handbear, Here sneazed duck och Skin Tax Mountain på engelska)


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards