Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Novemberblues

Av Göran - 8 november 2011 14:14

Så har Viktoria och Daniel lämnat Västernorrland. I två dagar besökte de nådigt vårt enkla lilla län och hann med att köra permobil på urfabriken i Timrå och dessutom krocka med varandra till lokalpressens stora förtjusning. Sen avhölls visst en stor baluns med fin middag på landshövdingens residens i Härnösand. Men jag var inte bjuden...

Lika bra det, egenttligen. Jag hade ju ändå inte kunnat gå eftersom jag jobbade. Så Vickan och Danne får skylla sig själva som missade mig när de nu hade chansen.

Och hade jag blivit bjuden och kunnat gå så hade jag ändå inte haft nåt att ta på mig. Och ingen date att ta med mig heller. Så jag håller egen bankett här hemma idag och firar friveckans ankomst med Lithells varmkorv och pulvermos.

Jamen, det FINNS ju såna dagar då det får bli det eller makaroner med falukorv bara för att man inte orkar. Inte orkar varken tänka ut nåt mer fantasifullt, inte orkar laga eller kanske inte ens orkar äta.

Det är ju just dagar av korv och mos, blodpudding och pannkaka som får en att värdesätta dagarna med lax, oxfilé eller Nasi Goreng från Ming Palace i Sundsvall.

På jobbet den gångna natten hade mitt lilla 3-mannateam en sån där natt när allt bara flöt på. FAST jag mådde pyton redan när jag kom. (Förkylning i vardande...) och var klara med vårt jobb redan vid tretiden. Och jag vet ju så väl att om man gör sitt jobb för fort så har ens chef alltid massor av extraarbeten som ska göras så ingen ska tro att man får lata sig som belöning om man jobbar lite extra bra. Nej, "belöningen" blir då alltid nåt skitjobb som inte hunnits med! Oftast nån städning med piassavakvast och skyffel.

Bättre förekomma än förekommas, tänkte jag då och skyndade mig att informera min t.f chef att jag mådde dålgt och behövde gå hem. Hon såg lite besviken ut (hade säkert redan funderat ut nån lämplig bestraffning för att vi blivit klara så tidigt) men hörde ju på mig att jag var hes och rosslig. Och då jag sa att jag tar kompledigt istället för att sjukanmäla mig sken hon upp igen. Kompledighet är inget som våra chefer gillar men om det inte drabbar verksamheten så är det ok. Och vi hade ju utfört det vi skulle så jag tog en dusch och åkte hem till sängen tre timmar tidigare i förhoppningen att förkylningen skulle vara borttrollad när jag vaknade.

Men det slog förstås fel - det var ännu värre! Så nu hoppas jag bara att jag är såpass frisk att jag kan gå på skyddskommittémötet på torsdag och få ihop lite svettfri övertid och ännu mera kompledighet. Om inte annat så för att reta min chef lite...

Tvättstugan kommer jag dock inte undan när tvättkorgen svämmar över. men det är bara att bita ihop. Allt som inte dödar härdar sägs det ju. Så jag krigar vidare.

Hoppas mina kära ordbrukare har bättre väder än jag. Här är det verkligen "tandläkarväder" idag och utanför fönstren ser det ut ungefär som jag känner mig inuti. Grått, ruggigt och trist!

Så när tvätten är klar får det nog bli en kopp citronté i soffan och en värmande brasa i öppna spisen. Sen kanske livet ter sig lite ljusare.

Ha nu en fortsatt underbar novembertisdag, kära ni, i Njutånger, Trehörningsjö, Svenstavik och Askersund (Eller Enjoy Repentance, Three Corner Lake, Male Virgins Take Bay and Box Your Healthy).

Vi ses igen! "Om Gud vill och pjäxer´n håll´!"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards