Alla inlägg den 24 november 2011

Av Göran - 24 november 2011 20:44

Jag har besökt metropolen Bräcke idag. Istället för normalt arbete fick jag åka bil 17-18 mil och därefter sitta i ett konferensrum med nära 70 andra medlemmar i Industrifacket Metall. Det handlade om arbetsskade rapportering och utredning av olycksfall. Lite har jag säkert lärt mig men det mesta var gammal skåpmat.

Behållingen är annars mest kontakten med andra skyddsombud och fackliga förtroendemän från Medelpad, Jämtland och Härjedalen.

Kursen hölls på ett hotell vid namn Jämtkrogen - en enplans 70-talsbyggnad med nån sorts orientaliskt tak över entrén men för övrigt såg det ut som vilken konferensanläggning som helst. Men jag blev lite fundersam över hur designern egentligen tänkt för som kontrast till det orientaliska fanns statyer utanför. Dock inte av berömda jämtar (finns det såna utom Plex Pettersson?) utan av djur. En älg, en björn och två rådjur lyckades jag upptäcka och inne i resaurangen satt ett björnskinn uppspikat på en vägg.

Sista timmen av kursdagen var vikt åt Folksam som skckat dit två anställda för att berätta om våra försäkringar. Nu är jag ju lite allergisk mot Folksam som den minnesgode ordbrukaren säkert minns från sommaren 2010. Får liksom olustkänslor bara jag hör nån göra reklam för det bolaget. Detta förtog faktiskt lite av nöjet med besöket i Bräcke.

Med vi fick väldigt god mat. Så om du nån gång färdas längs E14 mellan Östersund och Sundsvall och blir hungrig så kan jag varmt rekommendera Jämtkrogen.

Om det sen var bilresan i baksätet på en nästan spritt ny Volvo, den dåliga luften i kurslokalen eller helt enkelt luftombytet som gör att jag är så sjukt trött vet jag inte. Därför blir det snart ett nära samtal med min kudde.

I pauserna pratades det hockey. De flesta var lika bedrövade som jag över Timrås kräftgång i elitserien utom den där "Nolaskogsar´n" från skiftlag 6 som myste extra mycket eftersom hans Modo vann samtidigt som Timrå förlorade. Det är mycket tveksamt vilket han är gladast över...

Imorgon bitti är det "gruvan" som gäller igen. Uppstigning före halv fem eftersom det är löningsdag också och jag vill betala mina räkningar innan jag åker iväg. Sen är det 2 nattskift innan jag på måndag morgon åter påbörjar en 14-dagars ledighet. Ett hårt liv men man får bita ihop och stå ut!

Gör det ni också, kära ordbrukare! Bit ihop och gilla läget, som det heter nuförtiden. Annars kanske nån annan gör det.

Sov gott i Dals Långed, Detroit, Rio de Janeiro och Jyväskylä. Vi ses! Nån gång...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards