Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Göran - 17 januari 2012 13:14

En sketen tisdag i fucking jävla januari! Vad gör man med den? Tja, så lite som möjligt, känns det som. Ute har snön smält efter de senaste dagarnas töväder och gator och gräsmattor ser ut som knaggliga skridskobanor.

Inte för att jag är nån större vän av snö men så här års kan det gärna vara vitt på marken åtminstone. Som motvikt till det kompakta mörker som annars omger oss.

Jag är ledig och ska så vara hela denna vecka och nästa fram till söndag. Och jag unnar mig att bara ta det lugnt och skita i allt det där jag vet att jag borde ta itu med. Hade egentligen tänkt åka iväg och simma men det får bli imorgon. Kanske! Eller nån annan dag...

Nyhetsflödet är sådär lagom beige också. Man fortsätter drevet mot Juholt som visst möblerar om i S-toppen nu för att vända de katastrofala opinionssiffrorna. Men.... "I´ve got news for you, Mr Juholt!" Du kommer inte att vända den trenden förrän du själv slår vantarna i bordet och avgår. Det är för mig obegripligt att inte övriga sossetoppen tvingat bort honom för länge sen. Han har förbrukat sitt förtroendekapital och det fylls inte på av att sitta i soffan hos Skavlan och försöka leka landsfader in spe. Och skämta bort misstagen!

Nej, det är en hård årstid detta. Inte ens hockeyn kan skänka glädje denna mörkrets vinter.

Sen ser jag att skvallerpressen (Expressen och AB) gör sitt bästa för att skapa sensation av Patriks Sjöbergs sågning av idrottsgalan. Det han egentligen sågade värst var ju lustmordet på gamla fina Clash-hiten "London callng" och det tycker jag hedrar honom. Märkligt att den där galan ska ha så svårt att få dit bra artister. Nåja, Lisa Miskovskis "Fields of Gold" blev ju faktiskt en värdig hyllning till de idrottare och sportprofiler för övrigt som gått bort under fjolåret men annars! Markooolio är barnkalas för mig och Nicke Borg har jag ju redan berört...

Som ett led i att försöka amerikanisera Sverige har vi visst börjat med skönhetstävlingar för småbarn också. I Aftonbladets nätupplaga igår kunde man läsa om en mamma som (Hålll i er nu!) rakar benen på sin 8-åring!

Rakar bort VAD, tänker man då! Sårskorpor på knäna efter senaste massakern i pulkabacken, kanske.

Det här är lika vidrigt som de idrottsföräldrar jag skrev om häromsistens. Måste vi ta efter ALLA dumheter man sysslar med i USA. Då är vi snart som de och det vill jag INTE uppleva! Avsätt en halvtimme per dag mellan 18:30-19:00 och titta på "Judys domstol" i Sjuan så fattar ni vad jag menar. En tidigare arbetskamrat hävdade alltid att amerikanerna är jordens dummaste folk. Om man tittar på det programmet förstår man vad han menar...

Nej, man får väl försöka ta sig samman och plocka ut kycklingen ur ugnen och börja planlägga hur grytan ska lagas som jag tänker servera son och dotter idag. Tror nästan att det får bli nåt kryddigt med wokgrönsaker.

Sen ska jag med dårens envishet bänka mig vid dumburken kl. sju ikväll med förhoppningen att Timrå äntligen ska börja vinna matcher! Visst kan man tycka att det ser kört ut men varför ge upp? Det hinner man alltid göra sen!

För som jag sagt MÅNGA gånger förr: Det är ALDRIG för sent att ge upp!

http://www.youtube.com/watch?v=tmNKoMHH2CQ


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards