Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Göran - 10 mars 2012 22:14

Eftersom det engagerar så många kan jag härmed kungöra att "RÄTT LÅT VANN!". Jag talar alltså om melodifestivalen. Förr om åren körde ofta kvällspressen feta rubriker dagen efter om att "Fel låt vann". Men jag har nåt att berätta för er alla, jag vet nåt som tydligen inte de vet....

Det har ALLTID varit "rätt låt" som vunnit!
D.v.s den som fick högst poäng enligt de regler som gällde just det året! Det är ju skitenkelt egentligen - det är ALLTID "rätt låt" som vinner. Precis som inom idrottens värld där det alltid är rätt lag som vinner.

Där handlar det (oftast) om att göra flest mål och gör man det så vinner man.

Nu vet jag inte så noga vem som segrade i Globen men jag vet i alla fall att rätt låt vann.

Jag tittade faktiskt ett tag och såg både Thorsten Flinck "resa sig igen" och Björn Ranelid mässa om kärleken. Utan att chansa alltför mycket vågar jag påstå (utan nån som helst koll) att ingen av dem vann.

Men... Flincks nummer fick mig att tänka lite. Jag tänkte t.ex att Rickar Wolf skulle ha kunnat göra samma låt lika bra. Och när jag lyssnat och tittat lite mer tänkte jag att det kunde ha varit Ernst-Hugo Järegård som stod där och framförde låten om det varit typ 10-15 år tidigare. Flinck är skådespelare vilket märktes när han framförde sitt bidrag. Ranelid är författare och ingen kan beskylla honom för att vara svensktoppsartist vilket också blev väldigt tydligt under hans nummer.

Efter att ha konsulterat kvällstidningarnas hemsidor ser jag nu att Västeråstjejen Loreen tog hem spektaklet så det är bara att gratulera. Hoppas bara att hon inte vinner Europafinalen så vi måste betala för detta jättejippo nästa år!

Helt ok om hon kommer tvåa eller trea men segern får gärna gå till Island, Ukaraina, Malta eller nåt annat land där vi slipper vara med och slanta upp för nästa års final.

F.ö har jag tittat ett tag på en av mina favoritfilmer "Crocodile Dundee" ikväll och det är bara att konstatera att jag har enkel filmsmak. Detta alster var säkert aldrig i närheten av nån Oscar-statyett men jag tar mig friheten att gilla den ändå!

Annars har dagen innehållit en kort shoppingtur samt årets första balkongsittning med vidhängande kaffekopp. Solen lyste ju faktiskt ett tag på eftermiddagen så det måste väl kallas ett vårtecken?

Nu är det dags att knyta ihop säcken och summera årets första vårdag på mina breddgrader. Ha en underbar natt tillsammans, käraste ordbrukare, och en underbar söndag i Hälleforsnäs, Övralida, Listerlandet och Masthugget.

Förfäras ej du lilla hop - jag kommer tillbaka! Förr eller senare! Jag kommer ALLTID tillbaka!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards