Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Göran - 11 mars 2012 12:03

Kommunalgrått ute idag. Och kallt och ruggigt också. Inget annat att göra än att hålla sig inomhus! På spisen puttrar en gryta med oxrullader efter Per Morbergs recept (http://www.recept.nu/1.284927).

Har gjort dem en gång förut och då blev det jättesmaskens så håll tummarna att jag lyckas även idag. Min tama husmekaniker är inbjuden på middag men risken är stor att han kommer att vara på jobbet då eftersom han har jourhelg. Men i så fall får jag väl göra en matlåda som han kan äta på jobbet imorgon.

Har suttit och surfat runt i nyhetsflödet och tydligen är melodifestivalen det största idag. Den som vann fattar ingenting och de som inte vann fattar lika lite. Vågskvalp i ankdammen minsann...

En knapp vecka återstår av min 14 dagars ledighet och jag skulle gärna sett lite sol idag. Hade ju tänkt gå ut och fotvandra en stund men det bär emot när det ser ut som det gör utanför. Folk som går förbi har mössor nerdragna över öronen och axlarna uppdragna så man riktigt ser hur de fryser.

Men kanske när rulladerna är klara att jag ändå tvingar mig ut en liiiten sväng för sinnesfridens skull. För det är väl som Sveriges förenade mödrar brukade säga när man var barn - "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!"

Sådär klämkäckt, ni vet! I samma ton som de brukade påstå att "Man ska sluta när det är som roligast!" och därmed avbryta barnkalasen eller nån kul lek man just hade kommit igång med.

Vi får se om jag lyckas övertyga mig själv att min och andras mödrar hade rätt eller inte. Men OM jag gör det så kanske min ömma moder ler från sin himmel. Och det kanske får solen att titta fram ett tag!

Ha en fortsatt underbar söndag i slott och koja i vårt avlånga land. Och i alla länder också oavsett form både på er själva och landet. Vi hörs, kära ordbrukare i Rotebro, Njutånger, Glimåkra och Svenstavik!

(Och alla andra städer och bondhålor!)

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards