Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Göran - 24 mars 2012 22:41

Jo, jag VET att jag använt den rubriken förr och förmodligen mer än en gång! Men det ska ni ha klart för er att på min egen ägandes blogg gör jag som jag vill! Här är det jag som styr och ställer och vill jag använda samma rubrik dagligen i arton år så tänker jag göra det utan att fråga några simpla ordbrukare om lov,

Sådärja, då har man lärt er alla vad som gäller först som sist! Nu vet ni er plats!

Och livet känns gott just nu efter den femte raka Timråsegern i kvalserien, Den så bespottade elitseriejumbon har rest sig ur askan och dominerar idag den serie som enligt en enig expertis skulle avsluta vår elitseriesejour.

Så kan det förvisso fortfarande bli men inte mycket tyder på det i skrivande stund. Däremot trampar "mesta mästarna" Djurgården vatten och ligger farligt nära en degradering. Tänk om de åker ur! Vad händer då?
Tja, gissningsvis kommer de höga herrarna i förbundet att undersöka om de kan besluta att utöka antalet lag i högsta serien så Djurgården slipper spela mot Oskarshamn, Malmö, Almtuna och de andra i näst högsta ligan.

Storstadslagen har ju och har alltid haft en särskild status oavsett vad de presterar.  Som om resten av landet skulle stå och falla med huruvida Stockholm/Göteborg/Malmö har lag i högsta ligan eller ej.

Mig kvittar det om det finns några Fjollträskare i elitserien eller inte. Det är ungefär lika långt till Skellefteå och Leksand för att nämna några. Jag jublar alltså inte om de ramlar ur men inte heller om de stannar kvar - det gör mig detsamma helt enkelt! Däremot lär mina glädjetjut höras en bit om och när Timrå säkrat sin elitseriestatus!

Två hemmamatcher nu mot Djurgården och Rögle och tar vi full pott där så sak det nog mycket till om vi ska misslyckas.

Kvällen börjar bli sen och även ta ut sin rätt i form av ett eskalerat gäspande så jag kanske ska avrunda här.

Avrunda och önska mina vördade ordbrukare en undebar natt tillsammans eller var för sig. Välj själva!

Sov gott i Mörsil, Fjällbacka, Markaryd och Lesjöfors. Eller var era sängar nu står...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards