Alla inlägg den 3 april 2012

Av Göran - 3 april 2012 11:48

Ikväll smäller det i EON arena i Timrå, 2 mil norr om mig. Timrå möter Leksand i kvalserien. Ett Leksand som behöver vinna för att haka på i jakten på elitserieplatsen. För Timrå är läget lite bättre - det räcker med en ynka poäng för att säkra nytt kontrakt. Och blir vi nollade ikväll så har vi chansen kvar borta mot avsågade Karlskoga i sista omgången.

Leksand har alltså pressen på sig ikväll och det tror jag passar Timrå rätt bra.

Vid förra mötet i Dalarna vann Timrå i förlängning - idag har vi råd att förlora i förlängning och ändå vara klara för nästa vinters elitserie.

Hade varit spännande att vara på plats men tyvärr är biljetterna slut och jag chansar inte på att åka ut och KANSKE få en ståplatsbiljett. Nej, jag sänder en tacksamhetens tanke till Viasat som sänder matchen i TV10 och bänkar mig i soffhörnet lagom till matchstart.

Och givetvis tar jag min del av ansvaret, gör det jag kan för att det ska gå bra. De gånger jag har eldat i öppna spisen medan jag tittat på matcher i vinter har de oftast vunnit. Så brasan är redan förberedd och tänds några minuter före klockan sju. Som sagt, jag tar MIN del av ansvaret....

För ett par år sen hade jag alltid min halsduk i lagets färger framme under match också så kanske jag tar fran den också om det skulle gå lite trögt. Om det inte räcker med elden, alltså.

Har avnjutit IKEA;s frukostbuffé igen idag för det facila priset av 29 kronor (Tack för det, Ingvar Kamprad) och därefter handlat inför sonens 20-årskalas på torsdag. Han har bett mig göra en smörgåstårta så det har jag laddat för liksom för vanlig tårta till kaffet efteråt. Får väl ägna delar av eftermiddagen samt morgondagen åt att snygga upp vårt hem en aning. Kanske ta fram lite gula dukar och lite påskprydnader.

Annars blir dte inte så mycket till påsk i mitt hem. Jag jobbar själv hela helgen (Halelujah!) och sonen var inte intresserad av nån särskild påskmat när jag frågade honom.

Har vi föresten börjar äta lutfisk även till påsk i Sverige nu? Vart är det här landet på väg egentligen? Så gjorde man minsann inte på Erlanders tid. Anledningen att jag undrar är att då jag nyss var och handlade på Willys stod där en stor låda full med just lutfisk.

Påskskinka har jag väl accepterat vid det här laget men lutfisk? Nej, där går gränsen!

Nåja, bara Timrå tar den där poängen som behövs så får väl folk äta vad f-n de vill för mig. Jag försökte lansera idén med surströmming på jobbet men vi som är anhängare av denna kulinariska ljuvlighet på skiftlaget var i klar minoritet så jag blev snabbt nedröstad. Där blir det påskbuffé istället men jag hoppas slippa lutfisk!

Så.... alltså, klockan 19,00 börjar den - vad folk på diverse internetforum kallar århundradets viktigaste match för Timrå IK. Klä er i rött och vitt och tänd en eld i era öpnna spisar ni som har - ni andra kan tända ett ljus eller två - och bänka er vid TV-apparaterna som vore det 60-tal och Hylands hörna. Sitt sen där och håll tummarna så knogarna vitnar för Timrå i Ljustorp, Käckelbäcksmon, Gökböle, Lagfors, Tynderö och Vivstavarv. Och i resten av världen också!

(Samtliga ovanstående orter ligger i Timrå kommun)

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards