Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Mera pengaflöde

Av Göran - 16 augusti 2012 22:05

Apropå gårdagens inlägg om politiker i allmänhet och Annie Lööf i synnerhet läste jag lite senare att regeringen anlitat nåt konsultföretag för att utföra nåt som jag råkar ha glömt för den nätta summan av 15 miljoner. Och, kan ni tänka er, företaget råkade ägas av frun till skolministern och FP-ledaren major Björklund! Är det inte märkligt hur det kan bli ibland?

Politikerförakt? JAAAG??? Nääää, hur kan ni tro det?

Anars har jag sett säsongens första hockeymatch på livestreamad sändning via nätet ikväll. Modo-Timrå. Resultatet var ju ingen gkädjekälla precis men lite kul var det ändå trots usel kvalitet på sändningen. De hade alltså EN kamera bara. Och inga repriser av tveksamma situationer. Men som sagt, kul ändå trots fel resultat.

Tiden med lånehund börjar närma sig sitt slut också. Innan var jag lite tveksam hur katten skulle reagera men eftersom vovven är extremt icke-agressiv så bestämde jag mig för att det skulle gå bra. Och det har det gjort också.

Första dagarna var katten reserverad och höll sig undan men sista dagarna har han bl.a jagat hennes svans samt legat och slagit efter hennes öron med tassen när hon låg och sov. Nån vecka till så hade de säkert blivit bästisar och delat sovplats m.m

Katten har dessutom slutat äta sin egen mat. Han föredrar hundens torrfoder framför sitt eget. Hunden däremot föredrar vilken mat som helst. Äter eget samt kattens torrfoder och eventuella matrester från vårt bord med samma goda aptit. Idag fick hon en mix av de torra bruna knoddarna, lite kassler och potatissallad samt överbliva makaroner från igår till middag och som vanligt rensade hon skålen på några minuter.

Så när exet kommer och hämtar hem jycken på lördag kanske jag ska be att hon lämnar kvar hundkäket som är kvar eftersom katten är så förtjust idet. Men.. vovven har ju, som sagt, ätit en hel del kattmat också så det jämnar ut sig.

"Det mesta jämnar ut sig, sa han som sket i byxorna och satte sig"

Nu ropar kudden efter sällskap så jag får väl avsluta dagens svammel och konstatera att endera ljuger de, de där som påstår att det är så mycket kantareller i skogarn eller så hade nån annan hunnit före mig. För jag hittade bara en handfull! Och då har jag inte extrent stora händer heller...

Men jag får väl leta på fler och bättre ställen så kanske jag hittar.

Ha en ljuvlig natt, kära ordbrukare, i Teckomatorp, Almunge, Skattungbyn och Ragvaldsnäs.

Sov gott! Annars gör nån annan det...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards