Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Dax igen

Av Göran - 4 april 2013 22:35

De lugna dagarna är härmed över. Om en stund ska jag ha en reunion, ett kärt återseende med kudden och resten av min säng. Mina 14 fridagar har tagit slut och imorgon ska jag åter skutta ur lakanen i svinottan med ett lyckligt "Äntligen!". Eller nå´t...

Gumman Tö har börjat koppla greppet på Kung Vinter även på mina breddgrader men än dröjer det nog ett par veckor innan hon kan stampa den slagne på bröstet och utropa sig till härskare. Jag hade tänkt börja cykla till och från jobbet imorgon bitti men en inspektionstur idag av första halvan på sträckan sa mig att det var så isigt fortfarande att jag nog får vänta tills efter nästa frivecka då jag börjar arbeta igen (om 10 dagar) innan jag kan ta gamle Karl-Laban i bruk.

Ja, den heter så, min cykel. Av den enkla anledning att min yngste son, en gång vid späd ålder, frågade vad min cykel hette. Jag tänkte inte utan läste bara innantill på ramen där det stod "Concept Callaban". Och genast blev "Callaban" Karl-Laban. Det är inte alls nån märkvärdig cykel. En rätt basic mountainbike. Jag köpte av den en kompis som fått den på köpet då han handlade dammsugare på Onoff. Han ville inte ha den utan överlät den till mig för en femhundring. Och nu är den dessutom helservad med avseende på däck, bromsar och växlar samt lite smörjning. Jag var faktiskt så lat att jag lämnade in den till stadens legendariska cykelverkstad som sanrt ska stängas eftersom "Cykel-Nisse" tänker lägga ner vid 75 års ålder. Kanske hade Reinfeldt träffat denne krutfarbror när han sa det där om att vi nog kommer att måsta jobba till åtminstone 75 i framtiden.

Hoppas att inte framtiden har börjat om tio år bara för då fyller jag 65 och tror knappast att jag kommer att ha lust att slita längre än så. Fast innan dess kanske de har återinfört fattigstugan också och då hamnar man väl där med andra mer eller mindre senila åldringar. Eller så blir det ättestupa direkt...

Nåja, den dagen den sorgen. Vi har myckt lidande att ta oss igenom innan vi är där.

Och för att klara av morgondagens lidande i form av arbete är det kanske bäst att jag stänger butiken för idag och kryper i säng. Ha en härlig natt med varandra eller var för sig, kära ordbrukare. Sov gott och vakna torrt i Bunkeflostrand, Kläppa, Ytterlännäs och Påskallavik.

Godnatt Sverige, wherever you are!


 
 
Gubbfan

Gubbfan

9 april 2013 09:24

Du skriver: "Nåja, den dagen den sorgen. Vi har myckt lidande att ta oss igenom innan vi är där", angående det där med pensionering.
Jag vet inte om du skall ta det hela så lätt.
Du får inte vara säker på att det finns någon fattigstuga om 10 år.
Ättestupa får du fixa på egen hand och det känns lite trist.
Pensionärsorganisationerna fick kalla handen när de besökte regeringen häromsisten.
Så det återstår bara att lägga undan pengar nu, så mycket du bara klarar. Den fina pensionen skall du betrakta som högst osäker.
Det hela gäller oberoende av om Lövén eller Reinfeldt får sitta vid köttgrytan efter nästa val. En del tror att de gubbarna kommer att sitta tillsammans för att rädda landet.
Så dra åt livremmen redan nu och stoppa undan i madrassen.
:-/

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Göran

9 april 2013 11:44

Ja, "fy klåén"... Och det jävligaste är väl att du förmodligen har rätt. Madrassen är dessutom säkraste platsen att ha de stackars korvörena man sparar eftersom bankerna ju också är en del av konspirationen att pungslå oss stackars hjon...
Förr gav bankerna ränta åt sparare, idag tar de ut avgifter för allt. Och de hnterar inte längre kontanter. När börjar de ta inträde om du vill besöka dem?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards