Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av Göran - 30 augusti 2013 11:24

Äntligen har denna lilla blygsamma blogg fått sitt "lyft"! Äntigen har den fått den uppmärksamhet och genomslagskraft den förtjänar! Äntligen har maktens kvinnor och män börjat läsa den och lyda mina uppmaningar! Man har blivit en maktfaktor. Vem hade kunnat tro det?

Vad jag menar? Jamen, är det inte glasklart? I måndags skrev jag av mig lite ilska över de där överklassgymnasierna där man i årtionden tillåtit äldre elever att förnedra och skada de yngre och kallat det kamratfostran. Hur jävla kamratligt är det att bränna sina medstudenter med strykjärn. Tortyr kallas sånt, inte fostran.

Så... jag bloggade om det och vad hände? Jo, nu är Lundsberg igenbommat!

Jag ska verkligen försöka se till att inte låta framgången stiga mig åt huvudet. Att inte låta min nyvunna makt korumpera mig utan noga fundera innan jag skriver nåt så jag använder mitt trollspö på bästa sätt.

Men jag tror att vi börjar med att stoppa svälten ute i världen. Det är ju rätt enkelt för de som styr och bestämmer att fördela om resurserna så att alla får äta sig mätta varje dag. Sen avslutar vi alla krig och skickar ledarna för alla krigande nationer till norra Finland och nån stor fritidsanläggning där fredförhandlingarna får äga rum i bastun. Nakna människor slåss inte gärna så det vore väl en lysande idé att fredsförhandla där!

Sen släpper vi fram alla de där uppfinningarna som oljemagnater världen över köpt för att inte politikerna ska strypa oljans flöde. Tekniken att klara oss utmärkt utan olja har funnits i årtionden men oljebranschen är så mäktig att det inte går att stoppa dem. Bilar kan t.ex köras på vätgas och de enda de släpper ur sig är lite vatten.

Det får räcka så för idag, jag ska fundera vidare på vad jag ska bestämma imorgon!

Trots denna min nyvunna makt lyckades gårdagen sätta käppar i hjulen för mig på flera olika sätt. Till att börja med hade jag strömavbrott hemma på förmiddagen då jag tänkt laga lite mat att ta med på jobbet. Gårdagens nattskift blev ju nån sorts blandning mellan eftermiddags- och nattskift eftersom jag hade möte med centrala skyddskommittéen klockan 13. Så därör beslöt jag att under cykelturen till jobbet stanna till på min lokala Tempo-butik och proviantera istället.

Men... då jag klev ut genom porten så stod inte min cykel kvar i cykelstället där jag låst den kvällen innan utan någon hade "lånat" eller "annekterat" den.

Tack och lov fick jag tag i min gode vän och tama husmekaniker som kom och körde mig till jobbet eftersom bussen redan gått. Jag gick därför snabbt till Tempo, där min kamrat lovat möta upp, för att handla mig nåt att äta mellan möte och arbete men då jag kom fram visade det sig att jag hade glömt plånboken hemma.

Och då mitt förskjutna nattskift slutade klockan 00:30 hade förstås sista bussen gått för länge sen så det var bara att till fots ta sig hem i duggregnet. 35 minuter tog det så inte är det väl sååå synd om mig. Och att jag blev utan mat var säkert bara nyttigt, jag har ju massor av energireserver på min kropp.

Nu återstår ett nattskift innan frivecka och ikväll har en arbetskamrat lovat att jag får lifta med honom.

Men mina nästa stora beslut måste nog bli att välja ut nån som fixar min bil snabbt och billigt samt att den som tog min cykel utan lov drabbas av samvetskval och ställer den tillbaka.

Då så, makthavare på alla plan och i alla länder, nu har ni fått mina order. Sätt igång bara! Kunde jag stänga en skola så kan jag väl lite av varje, tänker jag.

Mina trogna ordbrukare tillönskas en fortsatt härlig fredag följd av ännu trevligare lördag och söndag i Morkarla, Fellingsbro, Överkalix och på Ölands södra udde. (Och alla aandra jävla uddar i norr, öst och väst!)

Samt i alla andra metropoler, avkrokar och bondhålor världen över!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards