Alla inlägg den 6 november 2013

Av Göran - 6 november 2013 09:55

SD-hövdingen Åkesson fick en tårta i ansiktet när han satt och signerade böcker. Grattis Jimmie, någon tyckte du var värd en tårta! Det skulle aldrig jag betala för och hade någon gett mig tårtan i syfte att kasta den på dig hade jag föreslagit tusen andra sätt att bättre använda den. Bjuda flyktingar på nån förläggning eller hemlösa på t.ex

Enligt min mening kan J Åkesson köpa sina tårtor själv, varför ska han få dem gratis?

Så var tacksam istället, Jimmie - det finns miljontals barn på jorden som aldrig ens sett en tårta och som kanske skulle älska att få en sådan mosad mitt i nyllet. Och förstås därefter slicka i sig mesta möjliga av det goda.

En tårta i plytet är väl inget att bråka om. Tänk så många som skrattat åt sånt i bions barndom! Hade jag varit politiker och drabbats av detta hade jag skrattat åt det och gärna bjudit på att andra också hade kul åt det.

I vanliga fall hade jag varit mellan nattskift idag men eftersom jag ska på skyddskommitté imorgon behöver jag bara jobba till klockan nio ikväll. Och eftersom jag ändå inte hinner göra nån verklig nytta på bara tre timmar begärde jag och fick kompledigt ikväll. Alltså behöver jag inte gå dit alls utan kan boa ner mig bekvämt i soffan och se GIF Sundsvall spela kvalmatch till allsvenskan hemma mot Halmstad BK i TV4Sport.

Repris på fjolårets kval, alltså. Den gången drog HBK det längsta strået och gick upp så jag hoppas att GIF är ordentligt revanschsugna och ser till att Halland bara har ett allsvenskt fotbollslag även nästa år, nämligen nykomlingarna Falkenbergs FF.

Nu invänder kanske någon; Men om det spelas en sån match i din hemstad, ska du inte gå dit och se den på plats?

Nja..., jag tänkte lite och kom fram till följande...

På Norrporten Arena kommer det att vara blåsigt och kanske regn och bara några plusgrader. Hemma i soffan är det torrt och fint och blåser inte. Temperatur från 20 plus och uppåt. Soffan vinner lätt.

På Norrporten kostar det väl runt 200 kronor att gå in om man ska ha sittplats, annars får jag stå hela matchen.

Soffan vinner igen.

På Norrporten fryser man så man säkert lägger ut några tjugor på varmkorv och kaffe bara för att hålla sig varm.

Från soffan till köket där både kaffe, vatten och annat finns om jag blir sugen är det 5-10 sekunder. Allt där är dessutom redan betalt. Soffan vinner en gång till.

3-0 till soffan, alltså. Klar seger! Det tycker jag även vore ett trevligt slutresultat i matchen. Så Kevin Walker, Tommy Naurin, Johan Eklund m.fl giffare, se till att vinna med 3-0 precis som HBK gjorde i första kvalkampen förra hösten. Det gick ju bra för dem då så låt dem känna hur det norrländska stålet biter i år!

Annars... är jag småseg efter att ha sovit alldeles för lite. Men precis som för Åkesson så kunde det ju ha varit värre. Det kan det alltid, glöm aldrig det!

Det är aldrig så jävligt att det inte kan bli värre!

MEN... Det är heller aldrig för sent att ge upp!

Kom ihåg det i Parteboda, Trillevallen, Jönåker och Mehedeby, kära ordbrukare!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards