Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Fläktbrist

Av Göran - 27 juli 2014 14:10

Ni ska få ett tips av mig idag. Ett tips hur man kan tjäna pengar ganska enkelt. Äger ni en fläkt, bordsfläkt eller pelarfläkt, lägg ut den på Blocket eller Tradera. Antagligen kan man få nästan hur mycket som helst för den för åtminstone här i trakten är de nämligen heeelt slutsålda! ÖVERALLT! Och då menar jag verkligen överallt också.

Strax norr om stan ligger Birsta som är Norrlands i särklass största köpcentrum med tusentals affärer av alla de slag. Ditt åkte jag sen jag hittat min gamla fläkt med en bruten vinge i källarförrådet. Clas Olssons räknade jag med att de säkert skulle ha i lager men tji fick jag! En av deras säljare berättade att det var slut överallt, både i Birsta och i stan men att K-Rauta eventuellt kunde ha några kvar.

Så jag åkte förstås dit och.... Jo, de hade en modell kvar i lager. En liten stackars ynklig fläkt som mest ser ut som en leksak. Fast priset var ju därefter också, bara 99 kr, så det var ju bara att slå till.

Nämnda fläkt snurrar just nu på hyllan över skrivbordet där jag sitter och gör värmen en aning mer uthärdlig för även idag har vår herre skickat på oss sitt värsta högtryck som ger temperaturer runt 30-strecket.

Hela veckan har jag varit tacksam att jag åtminstone inte jobbar i hettan men det börjar ju dra ihop sig snart. Bara idag och imorgon är vad som återstår av denna 14-dagars ledighet.

Så på tisdag och onsdag hoppas jag på nollgradigt och gärna lite snö. Torsdag och fredag är det nattskift och då är det ju i alla fall lite svalare.

Annars börjar värmen gå mig på nerverna. Sådär 20-22 grader är väl ok, det kan jag stå ut med, men den värme vi haft i en dryg vecka nu är inte lätt att stå ut med.

Så jag bälger i mig isvatten i mängder och låter min 99-kronorsfläkt verkligen göra rätt för slanten. Undrar i hur många dagar den klarar att snurra hela tiden. Nåja, det lär ju visa sig...

Svalka er så gott ni kan, kära ordbrukare, i Hallunda, Rosengård, Gysinge och Vittangi. Härda ut och minns att...;

Om fem månader från idag är det dagen efter annandag jul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards