Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Göran - 26 augusti 2014 11:28

Vad tycker ni om skolan? Är ni för eller emot? Anledningen att jag frågar är att valaffischerna börjat sticka upp ur höstmyllan i mina trakter och idag passerade jag en från FP där det stod: "Rösta för skolan".

Och då väcks ju tanken... Om jag röstar på nåt annat än FP (vilket jag med tusen procents säkerhet kommer att göra), röstar jag EMOT skolan då?

Och hur mycket emot är sen respektive parti? Vill någon lägga ner skolan, kanske? Eller är nåt parti korkat nog att gå in i en valrörelse med målet att skolan ska bli sämre? Eller kräva sänkta lärarlöner, ökade elevantal i klasserna o.s.v

Jag trodde alla ville att den ska bli bättre, liksom vården, omsorgen, lönerna, vädret och TV-programmen. Men folkpartiet tycker liksom att de ska ha ensamrätt på skolfrågorna bara för att majoren råkar sitta på den ministerposten.

Hur man sen får ihop att allting ska bli så mycket bättre när man samtidigt har målsättningen att minska samhällets inkomster genom skattesänkningar och förbättrad avdragsrätt för de som har det bäst ställt förstår förstås inte jag. Varifrån kommer då pengarna till de där ökade resurserna? När välfärden dessutom på många håll ska generera vinster till vårdbolag och privatskolor. Vinster som inte kommer brukarna till del.

Jag vet bara att i MIN värld är det så att finns inte inkomsterna så är utgifter omöjligt. Får jag sämre lön måste jag minska mina utgifter. Är kontot tomt så kan jag inte handla.

Men jag är ju, å andra sidan, inte politiker heller...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards