Alla inlägg den 30 augusti 2014

Av Göran - 30 augusti 2014 16:19

Konstaterar belåtet att min diet fungerar. Två tidigare försök har kanske varit lite för halvhjärtade för då har resultatet lyst med sin frånvaro. Senast tappade jag 3 kg på två månader och det är på tok för dåligt i vår reslutatinriktade värld. Men imorse ställde jag mig på vågen för första gången på nästan tre veckor och konstaterade glatt att det numera finns 7,5 kg mindre av mig.

Att det hänt litegrann hade jag väl på känn eftersom jag tvingades kapa mitt bälte 12 cm i förra veckan. Lånade en håltång och flyttade in spännet så jag skulle slippa riskera att tappa brallorna.

Men över 7 kg är faktiskt över all förväntan. Mer än 2 kg per vecka i snitt måste man väl vara nöjd med ändå.

Och det går ju absolut ingen nöd på mig heller. Jag äter gott, tycker jag, även om jag avstår ris, bröd, pasta och socker och bara äter potatis typ en gång i veckan om ens det. Det mesta för övrigt är ju ok som kött, fisk, ägg och skaldjur samt alla grönsaker som växer ovan jord. Vad man bör veta är väl kanske att ärtväxter inte räknas bland grönsaker så där ska man vara mer försiktig liksom med majs som inte heller är en grönsak utan ett sädesslag. Matlådan för natten består av ost- och skinkgratinerad blomkål och broccoli med både smör och grädde i såsen - en rätt jag verkligen kan rekommendera. Rekommenderas gör också Lidls proteinbröd från nybakat-disken, du som inte testat gör det snarast! Jättegott och bara 8 gram kolhydrater per 100 g.

Om en dryg timme är jag på jobbet och då hoppas jag att denna delseger ger mig kraften att motstå det traditionella fikabordet som vi alltid har första nattskiftet. Men det gick bra senast så det går nog den här gången också. Men för säkerhets skull ska jag sätta mig i andra änden av matsalen eftersom sötsakerna alltid läggs på samma bord.

Två nattskift kvar nu bara innan jag åter får 14 dagar ledigt. Tvättkorgen svämmar över eftersom tvättstugan här varit avstängd för renovering senaste veckan, men det ordnar sig bara jag blir ledig. Målet är att städa förrådet och köra bort lite skräp så att annat skräp får plats där istället. Om orken räcker ska jag även storstäda mitt kök. Alltså inte bara på utan även i skåp och lådor. Borde tvätta fönstren och byta gardiner också men det får vi se.

Önskar mina kära ordbrukare en fin lördagkväll och natt. Då ni stiger upp ligger jag och sover utmattad av ännu ett nattskift.

Ses igen gör vi dock förmodligen. Förr eller senare! Om Gud vill och pjäxer´n håll`!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards