Direktlänk till inlägg 14 november 2014

Aldrig för sent att ge upp

Av Göran - 14 november 2014 06:12

Fredag morgon, startgrop för sista arbetsdagen i veckan om man har dagtidsjobb. Men för mig är det, typ onsdag lunch. Jag är alltså mitt i min arbetsperiod, har två nätter kvar att jobba.

Hur nu DET ska gå till. Men kanske är det lättare att jobba än att sova om nätterna. För sömn har edt inte blivit mycket sammanhängande av de senaste fem eller sex dygnen. Herr Förkylning har hittintills struntat blankt i vräkningsbeskedet jag gav honom. Hans två elaka söner, herr Hosta och herr Rinnsnuva hjälper sin pappa så gott de kan och jag kan tänka mig att de hånflinat gott åt mig medan de turats om att väcka mig om nätterna.

Men eftersom herr Förkylnings två andra barn, fröken Feberfrossa och fröken Ledvärk ändå verkar ha hittat annat att göra än att pina mig så trodde man väl att far och söner också skulle dra vidare. Men så här långt verkar det som om deras familjeråd beslutat att stanna lite längre. I förrgår kväll försökte jag driva ut dem med värme genom att sitta i bastun så länge jag orkade och visst lyckades jag försvaga dem en del. Men jaga bort dem? Nej, glöm det!

Så nu ska det bli spännande att se om jag får igång min bil om ett par timmar när jag ska ut och göra gator och vägar osäkra i trakten. Igår morse tvärvägrade den nämligen. Startmotorn gick ett par trötta varv men sen orkade den inte mer. Som tur var hade min tama husmekaniker just kommit hem från sitt nattskift och ställde upp så att jag kom till mitt skyddskommittémöte i tid. Batteriladdaren fick sedan sitta i under dagen och då jag kom hem indikerade den fullt laddat batteri så då satte jag i motorvärmarkabeln istället.

Jag misstänker att det är universum som startat en jättekomplott mot mig denna senhöst. Att någon illvillig kraft tänkt ut att "Nu ska den jäveln få! Nu skickar vi på honom både förkylning som inte ger sig och bilproblem på samma gång!" Sedan sitter den elake guden där och hånflinar medan han ser min förtvivlan...

Nåja....

Inget är som lite gammaldags hederlig självömkan en gråblöt novembermorgon. Och adlrig ligger den väl så nära till hands som just under denna förhatliga årstid då allt bara blir sämre, mörkare, kallare, dyrare o.s.v

Därmed kanske det är dags att avrunda denna morgondepp innan jag sänker någon av mina högt respekterade ordbrukare ner till samma nivå som jag själv. Nån gång kanske det vänder men just nu är jag rätt säker på att om jag skulle se ett ljus i andra änden av min tunnel så skulle jag i nästa sekund bli överkörd av det expresståg som ljuset kom ifrån. Måhända svårt att tro i stunder som denna men.... DET KAN ALLTID BLI VÄRRE! (Sämre, mörkare, kallare, dyrare etc.)

Som jag sagt en och annan gång förr här; Det är aldrig så jävligt att det inte kan bli värre!
Men... Det är heller aldrig för sent att ge upp!


 
 
Anna

Anna

14 november 2014 11:38

Ursäkta en pytteliten tanke bara, du skulle inte kunna välja en tunnel - där det inte går några tåg. Till exempel. Va bara en liten tanke. Bara. . . :-)

http://kanintevaratyst.bloggo.nu

Göran

14 november 2014 13:46

Du har väl hört den om de tre norrmännen som var ute och letade spår för att jaga. Ole böjde sig ner och tittade noga.
-Det må vare ett björnspår, dette, sa han självsäkert,
Steinar hukade sig också ner och luktade på spåret.
-Nei, dette er ikke spår etter björn, sa han. Dette är spår etter älg.
Då böjde sig även Öystein ner och tittade föraktfullt på sina kamrater.
- Dere har feil, begge to, sa han. Dette är ikke björn og ikke älg. Dette är...
Men längre hann han inte för då kom tåget och körde över dem, alla tre!

 
gun

gun

14 november 2014 13:10

Är det månne dit batteri som gjort sitt tro???
Bilar är ingen billig sparbössa men ett måste.
Önskar dig en trevlig arbetshelg.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Göran

14 november 2014 13:42

Ja, så är det nog. Men ännu ska jag nog kunna krama ur lite mer ur det innan jag kostar på nytt.

 
skogsnuvans

skogsnuvans

14 november 2014 17:44

Inte faan känns det något bättre bara för att det kunde varit sämre heller. Det är väl något som positivitetsapostlarna hittat på. Visst är det typiskt att så fort vintern kommer så börjar allt jäklas. Jag har ingen tröst att ge dig mer än att jag vet precis hur det känns och hur less man blir. Krya på dig i alla fall och vila dig i helgen om du kan

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

15 november 2014 05:35

Tackar för det och ska försöka vila under helgen åtminstone. Nu är jag sjukskriven igen och tänker inte gå tillbaka förrän jag mår bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards