Alla inlägg den 24 mars 2015

Av Göran - 24 mars 2015 22:10

Imorgon är det onsdag.

Imorgon är det sista lediga dagen.

Imorgon är det inte ledigt FAST det är sista ledig dagen. Därför att...

Imorgon är det mars månads möte i skyddskommittéen på min avdelning.

Så istället för att ligga och tryna halva förmiddagen, som jag utgår från att övriga på mitt skiftlag gör, så ska jag upp i ottesången för att åka till "gruvan" och förbereda mötet. Därefter ska mötet genomföras och förhoppningsvis kommer vågorna att svalla höga och vilda innan vi till sist kommer överens och bildar enad front mot verkschefen som kommer klockan tretton för eftermiddagens möta.

Idag var alltså i praktiken MIN sista lediga dag. Och för en gångs skull är jag ganska nöjd med vad jag fått uträttat på denna 14-dagars ledighet.

Jag har....

Röjt ur mitt linneskåp och frågat mig själv varför man spar så j-a mycket gammal skit. Urtvättade påslakan och örngott som spruckit i sömmarna för längesen och en massa annat skräp.

Storstädat kök och badrum har jag också hunnit med, vilket var ytterst välbehövligt.

Tvättat samtliga fönster i lägenheten och strukit och hängt upp rena gardiner. Är´nt ja´duktig så säg?

Så för en gångs skull är jag hyfsat nöjd med mig själv. Känner att jag gjort mer nytta på denna ledighet än vad som annars brukligt är.

Att jag sen aldrig kom till skott med att röja ur förrådet eller att städa bilen tar jag med en klackspark. Inte heller blev det av att rensa ut förbrukade badlakan och handdukar men något ska man väl ha kvar att göra också...?

Jag menar... det kommer ju fler ledigheter! Jag börjar visserligen att jobba i ordinarie befattnig på torsdag morgon. Vilket i sin tur betyder att nästa ledighet börjar på måndag morgon klockan sex då jag får gå hem från sista nattskiftet. Och redan den sista april, på morgonen, börjar nästa tvåveckors ledighet.

Inte mycket att gnälla över, alltså!

Och just därför så gnäller jag inte heller. Utan tar det med jämnmod och står ut.

Och... Ut, kära vänner, är just vad vi måste försöka stå allihop. Sommar som vinter. Vardag som helg.

Och... I... det får man ta om man ska klara av det. Skojt eller ej. (Ni minns väl Martin Ljungs monolog "Skojten"?)

Annars kan ni söka den på youtube. Den är NÄSTAN lika rolig nu som då man hörde den för första gångerna i barndomens sextiotal.

Inte blev det mycket till intressanta saker i bloggen idag. Men en halvsvag blogg är också en blogg! Så det så!

Som jag sagt förut är det ju du själv som väljer om du läser eller ej. Jag tar inget ansvar för det!

Däremot ser jag det som mitt ansvar och min plikt att önska er en underbar natt och sedermera en skön onsdag!

Tillsammans eller var för sig! I Kråkemåla, Axmarby, Målilla och Ragvaldsnäs. Eller... wher ever you are!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards