Direktlänk till inlägg 24 mars 2015

Imorgon...

Av Göran - 24 mars 2015 22:10

Imorgon är det onsdag.

Imorgon är det sista lediga dagen.

Imorgon är det inte ledigt FAST det är sista ledig dagen. Därför att...

Imorgon är det mars månads möte i skyddskommittéen på min avdelning.

Så istället för att ligga och tryna halva förmiddagen, som jag utgår från att övriga på mitt skiftlag gör, så ska jag upp i ottesången för att åka till "gruvan" och förbereda mötet. Därefter ska mötet genomföras och förhoppningsvis kommer vågorna att svalla höga och vilda innan vi till sist kommer överens och bildar enad front mot verkschefen som kommer klockan tretton för eftermiddagens möta.

Idag var alltså i praktiken MIN sista lediga dag. Och för en gångs skull är jag ganska nöjd med vad jag fått uträttat på denna 14-dagars ledighet.

Jag har....

Röjt ur mitt linneskåp och frågat mig själv varför man spar så j-a mycket gammal skit. Urtvättade påslakan och örngott som spruckit i sömmarna för längesen och en massa annat skräp.

Storstädat kök och badrum har jag också hunnit med, vilket var ytterst välbehövligt.

Tvättat samtliga fönster i lägenheten och strukit och hängt upp rena gardiner. Är´nt ja´duktig så säg?

Så för en gångs skull är jag hyfsat nöjd med mig själv. Känner att jag gjort mer nytta på denna ledighet än vad som annars brukligt är.

Att jag sen aldrig kom till skott med att röja ur förrådet eller att städa bilen tar jag med en klackspark. Inte heller blev det av att rensa ut förbrukade badlakan och handdukar men något ska man väl ha kvar att göra också...?

Jag menar... det kommer ju fler ledigheter! Jag börjar visserligen att jobba i ordinarie befattnig på torsdag morgon. Vilket i sin tur betyder att nästa ledighet börjar på måndag morgon klockan sex då jag får gå hem från sista nattskiftet. Och redan den sista april, på morgonen, börjar nästa tvåveckors ledighet.

Inte mycket att gnälla över, alltså!

Och just därför så gnäller jag inte heller. Utan tar det med jämnmod och står ut.

Och... Ut, kära vänner, är just vad vi måste försöka stå allihop. Sommar som vinter. Vardag som helg.

Och... I... det får man ta om man ska klara av det. Skojt eller ej. (Ni minns väl Martin Ljungs monolog "Skojten"?)

Annars kan ni söka den på youtube. Den är NÄSTAN lika rolig nu som då man hörde den för första gångerna i barndomens sextiotal.

Inte blev det mycket till intressanta saker i bloggen idag. Men en halvsvag blogg är också en blogg! Så det så!

Som jag sagt förut är det ju du själv som väljer om du läser eller ej. Jag tar inget ansvar för det!

Däremot ser jag det som mitt ansvar och min plikt att önska er en underbar natt och sedermera en skön onsdag!

Tillsammans eller var för sig! I Kråkemåla, Axmarby, Målilla och Ragvaldsnäs. Eller... wher ever you are!


 
 
gun

gun

26 mars 2015 20:35

Visst känns det härligt och man är så nöjd när man har fått lite gjort.
Putsade alla fönster förut och fick upp nya vita gardiner överallt.
Så fräscht! Varför vita kanske du undrar jo solen bleker gardinerna (färgade) under sommarmånaderna.
Kråkemåla och Målilla undrar om du vet var de ligger:):). Jo i mina trakter. Du får ha det så bra på dina pass.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.seen.se

Göran

26 mars 2015 20:43

Nja, inte vet jag alltid var orterna ligger som jag hälsar till. Men eftersom så många söderut pratar om två tredjedelar av Sverige som "Norrland" så får väl vi häruppe också generalisera. (Det är ju ganska stor skillnad mellan Gävle och Gällivare men båda anses ligga i just Norrland)
Min bror i Norrbotten brukar skämtsamt tala om "Uppsala/Borås/Malmö-området". En yta stor som halva den yta som sörlänningarna kallar norrland...
Skämt åsido så är det där bara en liten lustig vana jag skaffat mig! Utan några som helst avsikter eller baktankar.

 
skogsnuvan

skogsnuvan

28 mars 2015 10:23

Oj så mycket du har hunnit med under ledigheten och nog skulle man behöva städa ur sina linneskåp för där ligger nog ett och annat som bara skulle duga till att putsa fönster med. Jag har bara roat mig den här veckan och en strid ström av människor har passerat. Nu är det så kritvitt ute så man kan inte ens titta ut utan solglasögon så man får väl vara lite glad att man inte putsat fönster. Då skulle man blivit än mer bländad. Ha en trevlig helg.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards