Direktlänk till inlägg 1 maj 2015

Hockey-VM är igång

Av Göran - 1 maj 2015 22:55

Så var VM-premiären över då. Och vilken match det blev! Kanske inte så välspelad i alla delar men vilket drag i hallen och på isen och vilken spänning i slutet!

Jag kan, såhär i efterhand, tycka att vår målvakt Ehnroth gick ner sig en liten aning i sista perioden men det reparerade han ju sen i straffläggningen. Dessvärre kommer anspänningen att göra att jag måste varva ner i säkert en halvtimme innan det är lönt att försöka sova.

Men nu är det i alla fall igång och jag gillar inställningen våra hjältar visar. Från premiären brukar det ju oftast bara bli bättre och bättre så jag ser fram emot fortsättningen. Som jag dessutom kommer att kunna följa det mesta av eftersom jag inte börjar jobba förränn den trettonde maj.

Har visserligen lovat komma ut på övertid på måndag och eventuellt också på söndag om det behövs. Men det återstår ändå massor av ledighet.

Sova får jag väl göra när det går. Jag måste upp strax före klockan fyra inatt för att hämta hem dottern som jobbar till dess. Men jag kan ju alltid lägga mig igen då jag kommer hem.

Och imorgon förmiddag ska jag åka iväg och få mina nya däck monterade och balanserade. Så jag ber en stilla bön att polisen har annat att göra än att jaga mig fram till dess. Sen får de stoppa mig så mycket de vill.

Om jag vaknar i tid efter sovsejour nr 2 kanske jag åker till "Det Stora Blå" (IKEA) och frossar på deras frukostbuffé för 39 kronor innan jag besöker däckhandlaren.

Därmed har jag skrivit av mig lite av premiärnerverna som inte rann av under matchen och önskar mina kära ordbrukare en underbar natt tillsammans eller var för sig i Hjoggböle, Anderslöv, Bjästa och Alingsås. Ha sen en härlig lördag och helg också! Så ses vi igen när andan faller på... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards