Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Göran - 18 maj 2015 09:15

En dryg vecka sen sist! Och dryg har den varit också, vet inte riktigt varför. Igår morse klev jag av sista natten och söndagen blev därför en ganska avslagen historia. Tack och lov stod det truckkörning på schemat för mig denna sista natt, annars vete väl f-n om jag hade orkat. Detta eftersom jag natten innan placerats på en arbetsuppgift som jag försökt hävda ska utföras av yngre krafter och inte av grånade, överviktiga farbröder som jag.

Den grånade överviktiga farbrorn klarar absolut av uppgiften, det är inte det. Men... Det kommer surt efter, som man säger. Fötterna värkte liksom ryggen och axlarna och jag konstaterade motvilligt att jag inte är 25 längre. Eller ens fyrtio...

Så min nästa planerade arbetsdag med samma uppgift byttes bort med en betydligt yngre och lättare förmåga. Hoppas min chef glömmer bort att jag har kompetensen för nämnda uppgift och istället placerar mig där jag gör bättre nytta utan att få ont i kroppens alla delar.

Måndag är det och från och med idag börjar min nedtrappning vad gäller ätande, kaffedrickning och snusande. Fastepaketet är inhandlat och nu SKA jag igång med det. Förhoppningsvis går jag helt och hållet på örttéer, grönsaksjuice, fruktsafter och ekologisk grönsaksbuljong från och med onsdag morgon. Planen är att fasta helt i tio dagar ungefär för att städa bort alla gifterna ur kroppen. Förhoppningen är sen att detta ska ge den energikick jag behöver för att komma igång på allvar med träningen igen.

Det gäller ju att försöka se till att leva så länge det bara går för att få mesta möjliga valuta för alla skattepengar jag pumpat in i det allmännas kassa genom åren. Och om det då innebär att jag måste ta lite krafttag med hälsoriskerna som åratal av vällevnad fört med sig så är det väl bara att bita i det sura äpplet.

Jag vet ju att bara man kommer förbi de där första 3-4 dagarna så blir man så mycket piggare och får ny energi.

Den hemma-hos-mig-boende dottern fick äntligen sitt körkort i tisdags vilket inverkat svårt menligt på mina möjligheter att använda bilen. Får passa på när hon sover... Men jag klagar inte, jag minns ju hur roligt det var att få köra bil utan övervakning då man nyss fått det där åtråvärda rosa dokumentet. Och snart köper hon väl en egen bil så jag får ha min ifred.

Dagen idag ska användas till att tvätta kläder, handdukar och lakan m.m Som så många gånger förr då jag sitter här och författar klokskaper/dumheter så snurrar tvättmaskinen rakt under mina fötter i källarplanet. Igår var jag också iväg och hämtade en gammal mountainbike som en vänlig abretskamrat skänkte till mig. Den är dock i behov av lite kärlek och ska därför lämnas in hos stadens cykeldoktor. Cykel-Nisse själv har lämnat över till någon yngre förmåga så jag får hoppas att efterträdaren är lika duktig, snabb och billig som originalet. Lika bra att ett proffs får fixa bromsar, växlar och däck så är det bara att åka sen. När jag nu fick den gratis så kan ju renoveringen få kosta några hundralappar istället! Målet är sedan att åter komma igång med att cykla till och från jobbet så länge det är barmark ute.

Dessutom är det klubbmöte i fackklubben på jobbet som jag också tänkte bevista. Men dit är det ett antal timmar så innan dess tänkte jag hinna allt det där andra. Därför önskar jag nu ordbrukarna en härlig majmåndag.

Sköt om er i slott och koja i Nordmaling, Rydaholm, Ekshärad och Falsterbo.

Vi ses igen! När andan faller på...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards