Alla inlägg den 20 juni 2015

Av Göran - 20 juni 2015 20:37

Jag gillar orden jag knyckte av Simon Bank på Aftonbladet. "Ni har inte en chans- ta den!" 

Det handlar om vårt stolta fotbollslandslag bestående av tjejer. Som väl kanske inte lyckats riktigt så bra som många hoppades i mästerskapet som pågår. 

Nu ska våra svenska flickor tampas mot de tyska damerna sent ikväll. Tyskorna som är nästan lika bra som sina manliga landsmän och dominerar sporten fotboll i Europa.

Men hörni, tjejer, det är ju jordens roligaste läge! Ni går in till match helt utan krav på er. Ingen, ingen, INGEN kräver att ni ska slå de oövervinnerliga(?) tyskorna. Förlorar ni med uddamålet eller större så kommer folk ändå att säga att Tyskland var för starka och att ni var chanslösa från start.

Men... jag vet att ni KAN slå dem! Om ni vill. Om ni verkligen VILL!

Vi har ett jättebra landslag på damsidan med Lotta Schelin i spetsen, Nilla Fischer som stenhård försvarare och Pia Sundhage som kapten på skutan. Och om ni får ihop det ikväll och uppträder som ett lag där alla kämpar för varandra och för laget så finns det ingen motståndare som går säker.

De här orden och en massa andra tror jag att Pia redan har sagt till tjejerna i landslaget. Att de ska vänja sig vid tanken på att vinna och skita i att alla experter säger att de är chanslösa.

Ingen är någonsin chanslös i idrott. Det är ju det som gör att vi älskar det så mycket. Att ALLT kan hända! Att vem som helst kan vinna mot vem som helst bara alla bitar faller på plats. 

"It ain´t over ´til the fat lady sings" säger man i Amerika. Kom ihåg det ikväll, svenska fotbollstjejer!

Ge allt i alla lägen ända tills tjocka tanten börjar sjunga. Då KAN det gå vägen!

Och jag vet att jag inte kommer att vara den enda som sitter och håller tummarna så knogarna vitnar från och med avspark ikväll. HEJA SVERIGE!!!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards