Alla inlägg den 22 juni 2015

Av Göran - 22 juni 2015 10:23

Sommaren är över oss. Sägs det. Och i almanackan är det förstås så men vädret utanför fönstren här säger att sommaren står nån annanstans och tvekar. Som om den inte riktigt vågar släppa loss den där värmen som ibland får mig att längta efter januari.

Nåja, det regnar inte i alla fall. Och inte ät det så kallt att man tar på mössa och vantar. Fast imorse såg jag två småttingar, antagligen på väg till dagis, som hade både toppluvor och vantar på sig. Såhär års brukar det annars vara lämmeltåg av badsugna lättklädda människor här utanför på väg till den sandstrand som ligger ett par hubdra meter från mitt hem. Men idag misstänker jag att stranden nog är lika tom som ett bankkonto dagarna innan lön.

Det sistnämnda bekymret har dock inte jag den här månaden åtminstone. Skatteåterbäringen förbättrade ju min ekonomi ganska rejält den här månaden och jag har varit sparsam med de slantarna. Planer finns men jag har inte riktigt bestämt mig ännu.

En av dessa planer var att åka nånstans för att se husguden Ulf Lundell live någon gång under hans turné. Men när jag läser turnéplanen så ser jag att han bara har två spelningar norr om Dalälven. På Dalhalla i Rättvik i juli och vid Skuleberget mellan Härnösand och Ö-vik. TIll Skule är det inte så långt. 12-14 mil skulle jag tro så det är ingen omöjlig resa. Till Rättvik är det minst dubbelt så långt men jag hade nog kunnat tänka mig det också för det vore rätt häftigt att få uppleva en konsert i "gropen" där i Dalhalla.

Men nu är det på det viset att båda dessa spelningar är på datum då det står "N" i mitt skiftschema. Nattskift alltså.

Och även om jag hade haft någon kompledighet innestående så får min chef inte bevilja det under sommarmånaderna. Enda möjligheten är således att hitta någon att byta med. D.v.s han/hon jobbar istället för mig och jag får bjuda igen när han/hon vill vara ledig. Låter skitenkelt och är det också bara man hittar en som vill.

Och DET, kära ordbrukare, kan vara nog så besvärligt.

Så det får väl vara, det där med att gå på konsert. Om jag fattat rätt ska han fortsätta att åka omkring och spela hela hösten så kanske hittar jag en tid och plats som funkar då istället. Kanske kommer han rentav till Sundsvall!

Jag hittade en site som ska bli spännande att läsa när den väl startar. News55 ska den heta och det ska bli en nyhetssite för 55-plussare som inte är så intresserade av den skvallerjournalistik som kvällsdrakarna bedriver numera. En site för oss som skiter i vilka kändisar som gjort läppförstoringar eller om Gunilla Persson har blivit störd av festande grannar natten mot midsommaraftonen. Siten där jag läste om det verkar intresssant och seriös, den också. Du som är intresserad kan ju surfa in på http//:www.dagensmedia.se och kolla själv.

Nu skiter jag i er och åker till Willys istället. Diverse förnödenheter behöver fyllas på så jag avslutar svamlet nu.

Ha en alldeles sagolikt underbar måndag, kära ordbrukare i världens alla hörn! Som en bumerang kommer jag tillbaka. Jag kommer alltid tillbaka. Försök att kasta bort mig så får ni se!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards