Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Göran - 7 juli 2015 15:42

Så har vi då äntligen kommit igång igen då, nittonåringen och jag. (Sonen, alltså!) Idag genomfördes vårt andra träningspass på lika många dagar. Och än en gång tvingas jag konstatera att jag nog är menad av "makterna" att vara en soffpotatis. För jävlar vad det tar emot såhär i portgången. 

Vi kom av oss och startade om fler gånger än jag kommer ihåg under hösten/vintern men efter att han flyttade till sin mor på andra sidan staden och på andra sidan dyra bron glesnade träningarna ut för att snart upphöra helt nån gång i mars, tror jag att var.

Men nu ska vi alltså, än en gång, ta oss i kragen. Försöka rycka upp oss. Skärpa till oss. Spotta i nävarna och komma igen! Ta nya tag! 

För nog var det väl självaste... (Ja, ni vet vem jag menar!) om jag inte ska kunna plåga mig förbi den där motståndströskeln jag har i kroppen och göra träningen till något jag bara MÅSTE ha för att må bra.

Det är ju så man SKA göra om man vill leva och må bra. Har jag hört...

Men man ska också avstå från fett, socker, kolhydrater, protein och en massa annat smaskens, olika för olika läror. Jag har ätit  och tänkt LCHF ganska länge men tyvärr har det ju slunkit ner ett och annat som man inte ska äta då också. Så de stackars kilon jag gjorde mig av med i höstas har illvilligt och elakt smugit sig på mig igen och flyttat tillbaka till mitt midjemått. Och inte nog med det - de har tagit med sig sina mostrar, kusiner och bryllingar också!

Och där sitter de nu och hånflinar och återknyter bekantskapen med de kilon som satt kvar då de föll av.

Om man nu kan tala om midja på en mer eller mindre spolformad gubbe som alltmer sällan ser en skymt av de kroppsdelar som skiljer mig från kvinnorna. För "tuttarna" har vi ju gemensamt nuförtiden...

Inte för att det är så mycket att titta på, det är mer principen. Ett tag försökte jag intala mig själv att jag hade sett dem så att det räckte och att om behov skulle uppstå så finns det ju speglar.

Men... nu är det ju så att jag är ytterst ovillig att titta mig i spegeln eftersom jag vet redan i förväg att det jag ser inte kommer att glädja mig det minsta. Ansiktet går väl an, det tvingas man ju vänja sig vid eftersom det sitter speglar på varenda toalett och då man tvättar händerna efter förrättat värv är det svårt att missa sin spegelbild.

Jag läste en gång nånstans att man vid dessa tillfällen ska le och säga till sig själv att man är snygg, vacker, sexig eller åtminstone tilldragande. För att peppa sig själv, liksom...

Och jag har prövat men det funkar ju inte eftersom jag vet att jag ljuger då...

Det måste vara därför vår herre ger oss sämre syn ungefär samtidigt som ungdomens skönhet falnar och ramlar av en. Så vi ska slippa se våra egna fula nyllen så tydligt.

Jag klarar de där små speglarna över tvättställen tack vare lång träning. Men helkroppsditon...

Nääää, fy klå´en (som vi säger här i Norrland)!

Fast å andra sidan, det kanske inte är så dumt att skönheten avtar ändå. Tänk bara vad jobbigt det skulle bli att hela tiden bli attackerad av kvinnor som blivit bensvaga av ens blotta uppenbarelse. Och måste man nån gång gå förbi en spegel som visar en sanningen får man väl se till att ha gott om kläder på sig. Då kan man ju, om inte annat, intala sig att det är kläderna som får en att se tjock ut.

Eller så kan man titta åt ett annat håll. DEN är klockren, kan jag berätta! Rekommenderas varmt.

Vid närmare eftertanke så känner jag nu att har jag varit för tung såhär länge så kan jag lika gärna skjuta upp starten en dag till. Eller två. Och unna mig nåt gott att äta eftersom jag är ensam hemma. Kanske ett glas vin också, ledig som jag är. Jag börjar ju jobba på fredag så när nu kommande helg ändå är förstörd så får jag väl göra helg idag istället. 

Så det är bara att stänga ner datorn och gå och laga nåt som dryper av allt det där som gör gommen, tungan och magen lyckliga, Förståndet och samvetet kan få sitt imorgon. Eller på torsdag...

Gör det, ni också, kära ordbrukare i Flen, Ödeshög, Frillesås och Svenstavik. Vad är det för mening med att bli hundra år om man inte får njuta lite längs vägen dit? NÅGON mening måste det väl få finnas i denna jämmerdal?

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards