Alla inlägg den 4 september 2015

Av Göran - 4 september 2015 10:07

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/89007


God förmiddag, kära ordbrukare! TV är liksom inte som TV var förr, det har t.o.m jag insett. Inte är det så ofta jag tittar på nyhetsmediernas egna nät-TV-produktioner men klippet ovan tackar jag Aftonbladet för från djupet av mitt hjärta. Professor Hans Rosling är en fantastisk människa som jag glatts åt i TV många gånger. Men han måste vara den ultimata mardrömmen för skjutjärnsjournalister som försöker sätta honom på det hala. Han biter huvudet av dem lika skoningslöst varenda gång. Hör bara hans slutreplik när han talar om för reportern att saken inte behöver diskuteras; "Jag har rätt och du har fel!"

Vi behöver fler som han på jorden. Jag skulle vilja se honom debattera med t.ex Jimmy Åkesson. Han skulle säkerligen göra slarvsylta av både honom och vilken politiker som helst.

På begäran från vännen "Skogsnuvan" i kommentar till förra inlägget kan jag rapportera att kängurubiffen smakade alldeles utmärkt. Köttet var mörkt som en oxfilé och då jag tog det ur vakumförpackningen föll bitarna isär, liksom delade sig. Så jag trodde att det skulle bli så även efter tillagning. Men så var det inte.

Det var lite tufft att skära men inte svårt att tugga, Inte segt alltså. Kompakt var ordet som kom upp. Och smaken var inte helt olikt nötkött. Annars hör man ju ofta från folk som ätit nåt som inte ät vanligt hos oss att "det smakade som kyckling ungefär". Men känguru smakar alltså inte kyckling alls utan mer åt ko-hållet. Ser jag det igen så är det mycket möjligt att jag köper.

Friveckan lider mot sitt slut. Än en gång kortar jag av den med att jobba övertid imorgon åt mitt favoritskiftlag (vid sidan av det ordinarie som givetvis är det bästa). Erbjudandet kom igår och innefattade även denna dag men jag kände att jag behövde en fridag till. 

Nu ser det ut att skina upp lite utanför fönstren här så jag ska försöka släpa mig ut för lite fysisk rörelse i promenadform. Ha en festlig fredag, kära ordbrukare, i Vattlång, Viggbyholm, Malmköping och Karesuando!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards