Direktlänk till inlägg 6 september 2015

Bravo Morgan Alling

Av Göran - 6 september 2015 19:49

http://www.expressen.se/noje/morgan-alling-da-blir-man-landsforradare/


Läs texten under länken ovan. Morgan Alling växte just en decimeter eller två i min aktning. Det är annars en skådespelare jag egentligen inte har någon åsikt alls om egentligen. Men jag har sett honom i andra sammanhang än i de roller han spelat coh berörts djupt av bl.a då han berättade om sin barndom som jag delvis kunde känna igen mig själv i. Och han ska all heder av att han visar ryggrad på detta sätt!

Jag har också fått mycket skit för att jag inte har förstånd att hata flyktingar, tiggare, muslimer och f-n och hans mormor. Många kommentarer har blivit o-publicerade här p.g.a att man mer eller mindre hotat mig.

Anonyma kommentarer sållas nästan alltid bort och det ska nog mina trogna ordbrukare vara glada för. Mer än en gång har jag informerats om vad vissa vill göra med såna som jag (muslimkramare, negerälskare och en massa andra epitet de förärat mig) så fort de bara tagit makten i Sverige. Men jag ska bespara er detaljerna.

Hoppas fler kändisar följer Allings exempel och ställer sig upp och sätter ner foten. "Man kränker inte ett dött barn som ligger i sanden med ansiktet neråt". Så rätt och så bra skrivet! Hatten av för Morgan Alling!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

7 september 2015 09:12

Jag håller verkligen med dig. Hur hjärtlösa kan människor bli och vi i detta land som i våra fattigaste tider tog emot barn från Finland men nu verkar vi hitta på alla undanflykter vi kan för att slippa hjälpa. Jag gav en kvinna en slant igår och såg hur människor rusade förbi med fyllda kassar med onödigheter och dom gav mig en blick som ungefär "är du så dum så du ger dom pengar". Vet du jag tycker att det börjar bli för hemskt. Dock skriver jag väl för mesigt för jag har inte fått några otäcka inlägg på min blogg faktiskt men det kommer väl

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Mike

Mike

13 september 2015 20:55

Jag läste Morgan A. och kan inte mer än hålla med dig! Fler artister av alla de slag borde säga ifrån. Bilden på Aylan liggandes vid vattenbrynet fick dock många att vakna upp vilket bör gynna alla humanister/demokrater.
Med uteslutningen av SDU och bildandet av ett nytt ungdomsförbund, som också ska hetta SDU, så hoppas jag arr fler ska upptäcka faran med att stötta ett sådant oseriöst parti.
Vi behöver mer av konsensus i detta vackra land och mindre av konflikter, splittring, utanförskap.
Jag tror bestämt att vi alla tillsammans kan hitta en väg som alla kan gå på, utan urskiljning, men mer kärlek behövs.
Go natt.

http://www.mikewaxman.se

Göran

13 september 2015 21:07

Javisst är det så! Mina tankar går osökt till en av U Lundells genialiska texter (Snart kommer änglarna att landa)...
"Fred och lugn inatt i mänskoland..."
Jag har citerat den förr och lär göra det igen!
"Fred och lugn inatt i mänskoland!"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards