Alla inlägg den 7 november 2015

Av Göran - 7 november 2015 21:59

Varje år, hitintills, sedan TV4 startade sin satsming med "Så mycket bättre" har jag skrivit om programmet här i bloggen. I år blir inte något undantag även om jag, som de flesta år, i början kände att detta kanske blir den svagaste årgången av programmet. Men ikvälll hände något! Ikväll tog en av deltagarna ställning på ett sätt som jag verkligen gillar! Niclas Strömstedt gjorde ikväll om en Ace-of-base-låt" till en progglåt. Han gjorde om deras låt till en hatlåt mot rasism och främlingshat. Vid det senaste valet hade någon SD-företrädare twittrat om att Strömstedts låtar spelats på deras valvaka. Men det gillade tydligen inte Niclas för hans text ikväll tog avstånd från både SD, AVpixlat och Svenska Motståndsrörelsen. Jag älskar det modet! Älskar hur han sätter ner foten åt rasismen och främlingshatet.

Och jag kan nog garantera att nästa gång det är val i Sverige kommer man INTE att spela Strömstedts låtar på SD;s valvakor. 

Han växte i mina ögon ikväll, Niclas! Visst visste jag att han var en duktig låtsnickare men texten han sjöng i kvällens program var något annat än det han har gjort tidigare!

De allra bästa har redan varit med i detta program men nog finns det en och annan som borde kunna göra programidéen än mer intressant under de kommande åren. Robert Broberg är ju tyvärr död men Dan Hylander lever liksom Ulf Lundell, Nisse Hellberg, Veronica Maggio, Mauro Scocco och Per Gessle likaså.

Py Bäckman, Heléne Sjöholm, Ola Magnell och Cajsa-Stina Åkerström vore också intressanta att se i detta forum.

Såååå mycket... Winnerbäck! Eller vad tycker ni? 

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards