Alla inlägg den 25 november 2015

Av Göran - 25 november 2015 22:17

Så har då även onsdagen nästan gått. Löningsdagen. Kände mig skapligt pigg då jag vaknade imorse men när jag, fem timmar senare, kom hem efter ett kort möte på jobbet samt storhandling på Maxi var jag fullständigt slut.

Så däckbytet som skulle äga rum härom dagen men blev uppskjutet p.g.a förhinder hos min tama husmekaniker fick skjutas upp igen. Jag orkade helt enkelt inte kånka upp däcken från källaren och åka iväg.

Inte blev det som jag hade tänkt med den fina köttbiten heller. Varken Coop, där jag handlat högklassigt kött förut, eller ICA hade någon entrecote på bit så det fick bli färdigskivad ur charkdisken istället.

Och inget ont sagt om den, tvärtom smakade den riktigt bra. Men inte var det riktigt i den klass jag hade längtat efter.

Däremot lyckades jag slå min första någorlunda lyckade egna bearnaisesås utan att den skar sig. Dock ska jag ändra lite i receptet till nästa gång för med det recept jag valde att följa smakade den lite för mycket vinäger och schalottenlöken blev inte riktigt så finhackad som jag velat ha den. Men annars blev den god och jag var nöjd med mig själv efter att ha lyckats med det för första gången i livet. Det blir garanterat fler gånger!

Bälte till mina brallor som tycks ha sträckt ut sitt midjemått senaste veckan är också fixat nu och det kändes bra att kunna fortsätta handla utan att ideligen måsta hissa upp byxorna.

Men varken träning eller protokollskrivning blev det idag. Förhoppningsvis blir det imorgon. Har inhandlat c-vitaminer i form av frysta havtornsbär, något jag aldrig smakat innan. Och inte kan jag väl säga att de blev någon ny favorit hos mig men eftersom de lär vara fullproppade med c-vitaminer så fick det gå. Jag har hällt upp en skål som står i kylen blandat med frysta blåbär på upptining. Det ska bli frukost tillsammans med lite yoghurt imorgon bitti och hjälpa mig att jaga viruset ur kroppen så jag kan återuppta min träning.

En halvlek orkade jag se på hur Zlatan och hans medspelare i PSG drog ner brallorna på Malmö FF (0-3 i halvtid) och nu sitter jag alltså här och producerar oviktigheter.

Men med bloggande är det ju så att ju längre man håller på desto mer övergår bloggen till att bli något av ett tidsdokument åt en själv där man kan se tillbaka och minnas både rart och lett man varit med om. Därför blir det ibland inlägg som detta som egentligen inte har något värde för någon annan än mig. Och jag tvingar ju ingen att läsa så...

Därmed önskar jag godnatt till er alla, var ni än är och vad ni än gör där. Sov gott i Teckomatorp, Svedala, Karlholms bruk och Lilla Edet. Kanske blir mitt nästa inlägg lite mer spirituellt. Kanske inte. Men innan det publicerats kan man ju hoppas i alla fall!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards