Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Göran - 1 februari 2016 21:11

Ibland gör man tydligen nytta! Jag totalsågade mitt hjärtas rödvita hockeylag här för nån vecka sedan och efter det har de tagit tre raka segrar (den första visserligen i förlängning, men ändå!) på bortaplan. 

Först slog man Västerås i förlängning borta och därefter åkte man till Umeå och luggade Björklöven på tre poäng i förra veckan innan man ikväll besegrade Karlskoga i Nobelhallen med klara 3-1.

Så... vis av skadan ska jag inte höja dem till skyarna utan säga att de hade en jävla tur som lyckades bärga tre pinnar i Boforsarnas hemmahall. Tack!

Annars är det idag den där dagen efter sista natten då jag inte är i bästa form. Lyckades, till min förvåning, sova ända till en kvart i två igår och tack vare det orkade jag ganska bra igenom natten som var. Men nu är det frivecka och jag ska inte jobba igen (såvitt jag vet) förrän på söndag. 

En frivecka som jag nästan inte har några planer alls för. D.v.s förutom att jag tänkte försöka komma till skott med att städa ur bilen. källarförrådet och mitt sovrum. Plus att vi imorgon ska hyra en biltrailer och frakta dotterns bil till en tekniskt kunnig bekant som ska byta lameller, tryckplatta och urtrampningslager på den.

Delarna ska köpas från begagnatsajten "laga.se" eller bildelsbasen och sen hoppas jag att den rullar utan bekymmer tills det blir vår igen och den går att sälja.

Det är ett h-e att ständigt äga "gammelbilar". Om jag nånsin skulle vinna nån större summa pengar så har jag lovat mig själv att så snart skulderna är betalda så ska jag skaffa mig en bil som man inte behöver laga hela tiden..

Dotra har räknat ut att om hon tar ett lån så kan hon köpa en mycket fräschare bil än den Golf -94 hon köpte i somras. Men med lån är det ju så att de ska betalas tillbaka ocksp. Så risken finns ju att hon, liksom sin far, är dömd till ett liv med skrothögar.

Futtiliteter? Javisst är det så! Störtlöjligt att gnälla över att man åker i en gammal bil när stora delar av jordens människor inte ens har mat för dagen. Vi svenskar är bortskämda snorungar som inte fattar hur bra vi har det.

Därför önskar jag mina trogna ordbrukare mat på bordet, tak över era huvuden, en plats att vila på och fred på jorden istället för en massa onödig lyx som fräsch bil, nya kläder och en bostad som får folk att höja ögonbrynen på Hemnet..

Har ni redan allt det där - tak över era huvuden, mat på bordet och någon som älskar och bryr sig om er så är det tamejfan inte synd om er! Och inte om mig heller. Godnatt!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards