Alla inlägg den 20 februari 2016

Av Göran - 20 februari 2016 22:10

Ibland blir det som jobbigt! Igår fick jag veta att någon jag bryr mig om sen ett halvår har varit i ett förhållande där hon blivit slagen och hotad till livet flera gånger i veckan. Varför kom du inte till mig, var förstås den naturliga frågan för mig att ställa.

Vågade inte Trodde att det skulle gå över. Tyckte att jag fick skylla mig själv delvis eftersom jag provocerade honom.

Lilla vännen! EN gång är ALLTID en gång för mycket!

Ingen, ingen, INGEN har rätt att bruka våld mot dig hur mycket du än provocerat honom.

"En gång är ingen gång" säger man i vissa sammanhang. Men för Dig och alla andra tjejer/kvinnor gäller en helt annan sanning."En gång är en gång åt helvete för mycket!"

För mig, personligen, är det nästan omöjligt att begripa mig på de män som tar sig rätten att bruka våld i sina förhållanden. Mot sin tjej/kvinna. Mot den som borde kunnat lita på en till hundra procent!

Aldrig, aldrig, ALDRIG!!!

Det finns ALDRIG en ursäkt för våld . Oavsett om det är den ena partens fel helt och hållet att man blir osams så ursäktar det inte våld.

Jag blir så arg, så leden, så förbannad att någon tar sig den rätten mot någon som är viktig för mig. Mot någon som jag bryr mig lite mer om än kreti och pleti.

I de allra flesta fall är det män som tar sig den rätten. tyvärr. Vilket gör mig än mer förbannad eftersom jag riskerar att ses som potentiell våldsverkare bara p.g.a min könstillhörighet.

Och då kommer vi till nästa problem. Att 99 % av dessa män själva bär på en ryggsäck de aldrig borde ha fått fastspänd på sig.

Att de också är offer från början! Att någon, någon gång längs deras livsväg, fått för sig att kränka dem på ett sätt som berövar dem empatin och förmågan att förstå andras lidande.

Slutsatsen av detta är ju enkel för alla med förståndet någorlunda i behåll. Börja snarast, helst igår, att  ta hand om alla våldsoffer för att förhindra att de blir framtidens förövare.

Då, kära ordbrukare, kanske vi kan skapa en lite bättre värld åt våra barn att ärva.

Och till varje tjej/kvinna som eventuellt läser detta vill jag säga; Har han slagit dig EN gång så är det en gång för mycket! OCH... har han slagit dig EN gång är risken nästan 100% att det händer igen!

För har han slagit en gång så vet du att spärren som ska finnas inte finns där odh då är sannolikheten gigantisk att han gör det igen.

Så... om det händer EN gång- Bara GÅ!!! Och gå aldrig tillbaka!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards