Alla inlägg den 23 mars 2016

Av Göran - 23 mars 2016 20:04

Puh! Två maratondagar efter varandra. Fast jag egentligen har frivecka! Gårdagen tillbringades i Sundsvalls tingsrätt för att stötta en närstående som stod som målsägande i en rättegång om ofredande och lite annat. 

Denna dag har jag varit på skyddskommitté på jobbet och dessvärre var alla våra "mötesförlängare" på plats. Ni vet, de där människorna som inte klarar av att avhandla och lösa problem snabbt och smidigt utan måste bena ner varje enskild fråga i mikrober för att hitta alla om och men som kan tänkas finnas. De gånger då bara en eller två av den sortens folk deltar brukar vi vara klara vid halv fyra eller senast fyra. Men idag var klockan nästan fem då vi äntligen kunde avsluta mötet och gå hem.

På ett sätt är de förstås nyttiga, de där petimetrarna, för de ser till att allt blir mer noggrant utrett och besluten mer välgrundade. När vi praktiker får härja fritt blir det ofta snabba beslut där vi missar någon infallsvinkel som vi måste rätta till i ett senare skede. Men bäst är det när någorlunda balans råder.

Nåja, nu är det gjort och "bara" protokollsskrivningen återstår. Den gör jag imorgon eller på fredag. Nej, förresten, fredag blir det såklart för då får jag storhelgstillägg för den tid jag sitter och skriver. 

Så nu har jag alltså två dagar på mig att vila mig i form för den sista skiftsvängen före fjortondagarsledigheten som börjar nästa onsdag morgon.

Kärleken mellan mig och Madame Citroën blir bara djupare. Och det trots att det relä som fattas för att få igång kupéfläkten inte hade kommit idag heller. Idag var det dock inga bekymmer eftersom det var fint väder men både igår och i måndags var det snöblandat regn eller regnblandad snö och immiga rutor. Men det är ju typsikt för årstiden att det kommer några bakslag innan Gumman Tö kan utropa seger över Kung Vinter på allvar. Det ligger snö kvar på marken men i små klattar, inte så att det täcker hela gräsytor. Så vi har hopp om vår inom en inte alltför avlägsen framtid.

Med dessa för mänskligheten oundgängliga rader (?) önskar jag den lilla men naggande goda läsekretsen en angenäm afton, natt och sedermera även torsdag. Ta det försiktigt på kvastarna ni som ska till Blåkulla imorgon!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards