Alla inlägg under april 2016

Av Göran - 2 april 2016 11:40

De har kanske rätt, de där som säger att man ska kolla av sina mail varje dag. Följande fanns i min inkorg imorse från en avlägsen bekant med galen humor. Men det skulle ju förstås ha blivit läst igår...


Om du får ett mail där det står att du ska köra upp en gaffel i röven så gör det inte!

Det är ett sånt där bluffmail för det gör SKITONT!!!

 

Jo, det gör det alldeles säkert!   

 

 

 

 

Av Göran - 1 april 2016 22:18

Jag är ingen Leksandssupporter. Icke heller någon Modo-hatare som kanske en del av mina bröder/systrar i Timrålägret.

Ändå är jag på något sätt glad att det var Leksand och inte Modo som tog den sista SHL-platsen till nästa vinter.

Jag är en hockeysupporter som jobbar i glädjens tecken. Har alltså inte glatt mig en sekund år Sundsvall Hockeys degradering till division ett och gör det inte heller efter Modos nedflyttning från SHL till Allsvenskan.

Men jag gläds ändå med Leksand, fråga mig inte varför!

Under mina lägre tonår turades Leksand om med Brynäs att vinna SM-bucklorna. På samma gång som mitt älskade Timrå förde en tynande tillvaro på ishockeyns bakgårdar.

Nu har Leksand tagit sig tillbaka! På MoDo;s bekostnad...

Men Ö-vikarna får ändå nånstans litegrann skylla sig själva. De har själva sumpat sina chanser.

Jag sa då och säger än idag att SM-guldet 2007 var det sämsta som kunde ha hänt Modo då. Man hade helt enkelt inte någon plan för hur man bäst skulle slå mynt av SM-guldet varken sportsligt, ekonomiskt eller organisatoriskt.

Det hade däremot Skellefteå som vann några år senare. De hade gjort en plan för SM-guld och en annan ifall de skulle förlora finalen. Dessa planer gjordes långt innan de vann första guldet detta sekel.

Medan Modo fortsatte att satsa på spelare som iofs hade varit bra men inte längre var det. För att idag bli en främlingslegion där utlänningarna dominerar spelartruppen.

Risken finns att de nu  måste genomgå samma stålbad som Timrå tvingades göra för ett par år sedan. Sänka sina ambitioner för ett tag och bygga nytt från grunden. Det finns inte ett uns skadeglädje hos mig som kanske hos vissa andra Timråfans. Inte heller när det gäller Sundsvall Hockeys degradering till div.1 Trots att jag vet att många av deras supportrar skulle jubla sig hesa om TIK åkt ur.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards