Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Göran - 6 maj 2016 12:25

Det bor ett djur i min ryggrad. Av vissa andra oförstående människor kallat latmasken medan jag själv kallar det planeringsförmåga eller framförhållning. Igår kväll då jag kom till mitt första nattskift såg jag att min chef kastat om i schemat för sista natten. Inget konstigt med det, det händer då och då och vi vet alla att det får man ta om det råkar "drabba" en. Och så kändes det för mig eftersom en favoritsysselsättning bytts mot ett av mina hatjobb. D.v.s en av de arbetsuppgifter jag trivs sämre med.

Tankarna började förstås genast att snurra eftersom djuret i ryggraden protesterade. Vad f-n, sa djuret. Vi har gjort en herrans massa övertid sista tiden, är det inte dags att kvitta lite? D.v.s ta ut lite inarbetad tid.

Så jag vände mig till min chef och försökte se sliten ut när jag frågade om han kunde tänka sig att avvara mig ikväll, fredag natt. Efter en kortare fundering kunde han tänka sig det så jag har tjuvstartat friveckan redan idag.

Sovit några timmar och snart ska jag klä på mig och åka ut till Willys för att köpa mig något gott till middag. Men även, och inte minst viktigt, köpa två travandelar som jag brukar på fredagar. Jag har ju haft en närmast osannolik tur med deras travspel. Fem gånger har jag köpt och fem gånger har jag vunnit. 2400 och 1350 som mest men jag har gått med vvinst varje gång i alla fall. Så då törs man ju inte sluta.

Sen är jag ledig över helgen och ganska ledig kommande vecka ända till fredag då det bär till igen. Men då är det bara fyra skift som skiljer oss från långa ledigheten. Nu igen! På Norges nationaldags morgon börjar min nästa 14-dagars ledighet. Inte så dumt att få andra halvan av härliga månaden maj ledig!

De trogna ordbrukarna tillönskas därmed en trevlig helg i SImlångsdalen, Vessigebro, Ystad och Treriksröset.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards